![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg er ikke å ha det gøy å installere Vista på min nye datamaskin. Jeg gjorde ikke berøre noen av BIOS-innstillingene. Installer programmet anerkjent min hardware, men sa det var 698,6 GB som er for lite. Det var et varsel som sa: "Dette datamaskinens maskinvare ikke støtter oppstart på denne harddisken. Kontroller at disken er kontrolleren er aktivert i datamaskinens BIOS-menyen. Jeg ignorerte denne meldingen og jeg klikket på dette elementet i listen som viste min harddisk. Det er lite ikon knappene på bunnen av vinduet. Få er aktivert. En som er aktivert, er en som viste den "nye" alternativ. Jeg klikket på den, og en feilmelding dukket opp: "Kunne ikke opprette en ny partisjon på den valgte brukt plass. [Feil: 0x80042453]". Så jeg gjette "nye" er ikke muligheten til å klikke. Jeg gikk inn i BIOS-innstillingene. Det var to ting jeg la merke til endringen. Den ene var SATA AHC MODE som jeg byttet til [AHCI]. Den andre var "SATA PORT 0-1 Native Mode", som jeg byttet til [ENABLED]. Da jeg kjørte gjennom Vista-installasjonsprogrammet på nytt. Denne gangen, når jeg fikk skjermen for min harddisk, listeboksen var tom. Det gjorde ikke anerkjenner at jeg selv hadde en harddisk. Kanskje den trenger en sjåfør. Jeg har en Western Digital Caviar SE16 WD7500AAKS 750GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb / s Hard Drive Dette er hva som kommer opp på Western Digital's Nettside: ![]() Jeg lastet ned noen zip-filer som jeg trodde var aktuelt. Men ingen av readme-filer nevnt Vista. Er XP drivere det samme som Vista? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du trenger ikke HD-drivere for å installere Vista.
| |||
| |||
| Sitat:
Her er det jeg har: Intel Core 2 Duo E4600 2,4 LGA 775 65W Prosessor Gigabyte GA-P35-DS3L ATX Alle faste Jernbane Intel Hovedkort Corsair 2 GB (2 x 1GB) DDR2 1066 (PC2 8500) Dual Channel Kit Desktop Memory Western Digital Caviar SE16 750GB 3.5 "SATA 3.0Gb / s Hard Drive EVGA GeForce 8800GTS 320-P2-N811-AR Video Card ASUS 20x DVD ± R DVD-brenner med LightScribe Black SATA Model drw-2014L1T Microsoft Windows Vista 64-Bit Jobb for systembyggere Single Pack DVD Antec True Power Trio TP3-650 650W strømforsyning med tre 12V Rails Antec Nine Hundred sort Computer Case Med Side Panel Window Nå Jeg har et lite problem å fullføre installasjonen av operativsystemet. Jeg kommer til et punkt der installasjonen spør meg hvor jeg ønsker å installere Windows. Det er bare ett alternativ, og jeg er glad for at installasjonsprogrammet gjenkjenner den. Jeg velger den. Så jeg velger alternativet "Load Driver" og jeg går til en prosedyre der Installeringsprogrammet søker CD eller DVD som jeg gir. Jeg har tre alternativer. Vista CD intself har ikke sjåføren. Jeg har en DVD som jeg har gjort meg selv som har stasjoner som jeg har lastet ned fra Western Digital nettsted. Dette fungerer ikke. Den Vistal Installasjonsprogrammet sier at dette DVD inneholder ikke riktig driver. Jeg har CDen som fulgte med hovedkort som har driverne på den. Dokumentasjonen som følger med hovedkortet sier at jeg må først installere operativsystemet før jeg installere driverne allikevel. Men jeg prøver dette, og det fungerer ikke så godt. Og så er jeg fast på det punktet i installasjonen av Vista der den ber meg om drivere for min harddisk og ingen av cd / dvd 's Jeg har prøvd har de rette. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du et diskettstasjonen på dette systemet? eller kan du hekte opp midlertidig? ... hvis så kan du prøve å plassere drivere på en diskett.
Hvis ikke, kan det enklere å bruke vlite og skape en integrert Vista disk med drivere slipstreamed. PS Jeg tar det du har forsøkt å installere uten å velge alternativet Last inn driver som Vista har mange inbuilt SATA drivere .... dvs. jeg ikke trenger på en av mine siste bokser eller min laptop. Min System: Hjem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Sitat:
Problemet er at når jeg gjør dette, vil programmet skanner plate for de aktuelle stasjonene og kommer tilbake og sier at det fant ingen. Jeg prøvde en DVD som jeg har gjort meg selv inneholder harddisker fra Western Digital nettsted og det gikk ikke. Jeg prøvde en cd som fulgte med hovedkortet og det gikk ikke heller. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har ikke lest hele historien, men laste driveren ikke noe å gjøre med driverne det å gjøre med viser partisjoner som du skrånende se allerede (jeg ledet til å tro)