mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Jag är inte roligt att installera Vista på min nya dator.

Reply

Thread Tools
Old 1 april 2008, 16:22
New Member Group

Default Jag är inte roligt att installera Vista på min nya dator.

Jag är inte roligt att installera Vista på min nya dator.
Jag har inte röra någon av BIOS-inställningar.
Installera programmet redovisas min hårdvara, men sa att det var 698,6 GB som är lite för liten. Det var en varning som säger: "Detta datorns hårdvara stöder inte starta upp med denna hårddisk. Kontrollera att disken är registeransvarige är aktiverat i datorns BIOS-menyn".
Jag ignorerade detta budskap, och jag klickade på den här posten i listan som visade min hårddisk. Det finns liten ikon knappar längst ner i fönstret. Få är aktiverat. En som är aktiverat är något som visade att det "nya" alternativet. Jag klickade på det och ett felmeddelande visades: "Det gick inte att skapa en ny partition på den valda används rymden. [Fel: 0x80042453]". Så jag antar att "nya" är inte alternativet att klicka på.
Jag gick in i BIOS-inställningarna.
Det fanns två saker som jag lagt märke till förändringar. En var SATA AHC MODE som jag bytte till [aHci]. Den andra var "SATA PORT 0-1 Native Mode" som jag bytte till [ENABLED].
Sedan sprang jag igenom Vista Setup igen. Denna gång, när jag kom till displayen för min hårddisk, listrutan var tom. Det kände inte igen att jag ens hade en hårddisk.
Kanske behöver en förare.
Jag har en Western Digital Caviar SE16 WD7500AAKS 750GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb / s Hard Drive
Detta är vad som kommer upp på Western Digitals hemsida:

Jag har hämtat ett par zip-filer som jag tyckte var relevant. Men ingen av de readme filer som nämns Vista. Är XP förare samma som Vista?
Old 1 april 2008, 17:35
Administrator Group

Du behöver inte HD drivrutiner att installera Vista.

Det är sannolikt att enheten inte är korrekt konfiguration i BIOS.

Prova att återställa BIOS-inställningar till standard.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 2 april 2008, 00:54
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Du behöver inte HD drivrutiner att installera Vista.

Det är sannolikt att enheten inte är korrekt konfiguration i BIOS.

Prova att återställa BIOS-inställningar till standard.
Jag in i BIOS-inställningarna till standard. Men jag gjorde en förändring. Jag tror att "SATA PORT 0-1 Native Mode" måste kopplas till [ENABLED].

Här är vad jag har:
Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz LGA 775 65W Processor
GIGABYTE GA-P35-DS3L ATX Alla Solid Dies Intel moderkort
CORSAIR 2GB (2 x 1 GB) DDR2 1066 (PC2 8500) Dual Channel Kit Desktop Memory
Western Digital Caviar SE16 750GB 3.5 "SATA 3.0Gb / s Hard Drive
EVGA GeForce 8800GTS 320-P2-N811-AR Grafikkort
ASUS 20X DVD ± R, DVD-Brännare med LightScribe Black SATA Model drw-2014L1T
Microsoft Windows Vista 64-bitars Business för systembyggare Single Pack DVD
Antec True Power Trio TP3-650 650W nätaggregat med Tre 12V Rails
Antec Nine Hundred svart Computer Case Med Side Panel Window

Nu är jag med ett litet problem att slutföra installationen av operativsystemet. Jag till den punkt där installationen frågar mig om jag vill installera Windows. Det finns bara ett alternativ och jag är glad att installationsprogrammet känner igen det. Jag väljer det. Då väljer jag alternativet "Load Driver" och jag går till ett förfarande där installationsprogrammet sökningar CD eller DVD som jag lämnar. Jag har tre alternativ. Den Vista CD intself har inte föraren. Jag har en DVD-skiva som jag har gjort själv som har enheter som jag har hämtat från Western Digitals hemsida. Detta fungerar inte. Den Vistal installationsprogrammet säger att den här DVD innehåller inte rätt drivrutin. Jag har CD-skivan som medföljde moderkortet som förare på den. Den dokumentation som medföljer moderkortet säger att jag först installera operativsystem innan jag installera drivrutiner i alla fall. Men jag prova det här och det inte fungerar så bra.

Och så är jag fast vid den punkt i installationen av Vista där man ber mig för förarna för min hårddisk och ingen av cd / dvd: s Jag har försökt få de rätta.
Old 2 april 2008, 08:28
Givargruppen

Har du en diskettenhet på detta system? eller kan du ansluta en upp tillfälligt? ... så prova att drivrutinerna på en diskett.

Om inte, du kan vara lättare att använda vlite och skapa ett integrerat Vista skiva med drivrutiner slipstream.

PS
Jag tar det du har försökt att installera utan att välja alternativet att ladda Driver, eftersom Vista har massor av inbyggd SATA-drivrutiner .... dvs jag behövde inte på något av mina senaste lådor eller min laptop.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2 april 2008, 08:34
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av philthomas View Post
Har du en diskettenhet på detta system? eller kan du ansluta en upp tillfälligt? ... så prova att drivrutinerna på en diskett.

Om inte, du kan vara lättare att använda vlite och skapa ett integrerat Vista skiva med drivrutiner slipstream.
Installationsprogrammet är gott nog att låta mig använda CD / DVD-enheten för att sätta en CD med drivrutinerna på den.

Problemet är att när jag gör det, programmet skannar skivan för lämpliga enheter och kommer tillbaka och säger att den inte hittat några.

Jag försökte en DVD som jag gjort själv med enheter från Western Digitals hemsida och som inte fungerade.

Jag försökte en cd som följde med moderkortet och det fungerade inte heller.
Old 2 april 2008, 08:39
Givargruppen

Jag har inte läst hela artikeln utan belastning föraren inte är något att göra med drivrutiner att göra med att visa partitioner som du skränande se redan (jag har anledning att tro)

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vad är det bästa sättet att gå Installera 64bit Vista över min 32bit Vista? Theresonly1 Windows-operativsystem 3 25 maj 2009 08:58
Problem Installera 64-bitars Vista Rapolyne Windows-operativsystem 6 4 november 2008 12:06
Hjälp att installera vista bootloader Cew27 Windows-operativsystem 7 23 april 2008 01:58
XP till Vista utan att installera max11 Windows-operativsystem 2 7 april 2008 15:59
Re-Installera Windows Vista Agon Windows-operativsystem 17 16 august 2007 16:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.