![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei Jeg er en student som studerer databehandling og jeg er nesten på slutten av meg HND. Men jeg er fast på noe og trenger hjelp. Her er min situasjon jeg må kunne stoppe enkelte brukeren får tilgang til internet (de skal bare kunne få tilgang til intern og ekstern e-post) og andre brukeren skal kunne ha full tilgang til internett hele tiden . Her er mitt oppsett Jeg kjører en Active Directory-server med en DNS og DHCP også installeres på denne serveren har jeg lagt alle mine brukere og grupper og min DNS er oppe og går og det er min DHCP. Jeg har også satt opp klientene PC som kjører Windows XP Pro (det er en del av mitt domene, og alle brukere kan pålogging til domene) Jeg er også bruker en smoothwall brannmur som er fullt sette opp og fungerer. Jeg kan pinge interne nettverket (hvor min server og klienter) er DMZ (min web server) og eksterne nettverk (internett) Så kan noen hjelpe meg ut om du trenger mer informasjon vil jeg svare ASAP Takk for hjelp Sean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis min hukommelse serverer meg riktig hvor jeg har arbeidet vi hadde et stykke programvare som kjører på serveren for å begrense internet usage, etter å ha litt surfe rundt det nærmeste jeg kom til programvaren vi brukte er på http://www.codework-systems.com/bcontrol/ hvis det er noe som du er etter
| |||
| |||
| Kan ikke du gjøre dette i Windows? Brukerkonto Tillatelser?
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Takk for replys jeg fant ut hvordan du gjør det. Jeg måtte sette opp utgående på brannmuren for å slutte å bruke fra å få tilgang til internett, og bare la dem tilgang til SMTP, IMAP og POP. Sean |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Weblesere får ikke tilgang til internett | baxlobs | Nettlesere & FTP Clients | 8 | 11 nov 2008 16:54 |
| Problemer med tilgang til internett så begrenset bruker | paulC | Windows-operativsystemer | 10 | 3 januar 2008 13:53 |
| Jeg vil Partisjoner Min Drives Med ulik brukertilgang | ameyjah | Windows-operativsystemer | 3 | 1 januar 2008 11:56 |
| Ikke tilgang til internet explorer | marina_meggy | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 13 | 16 juli 2007 04:38 |
| Begrense internett | kingarjan | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 12 | 18 mai 2007 16:23 |
| Thread Tools | |
| |