mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Jag måste kunna stoppa vissa användare från att få tillgång till Internet

Reply

Thread Tools
Old 12 maj 2009, 07:40
Ledamot Gruppen

Default Jag måste kunna stoppa vissa användare från att få tillgång till Internet

Hej jag är en student som studerar data-och jag är nästan i slutet av mig HND. Men jag fastnar på något och behöver hjälp.

Här är min situation som jag behöver för att kunna stoppa vissa användare från att få tillgång till Internet (utan bör endast få tillgång till interna och externa e-post) och andra användare ska kunna ha full tillgång till internet hela tiden .

Här är min setup jag kör en Active Directory-server med en DNS och DHCP också installerat på servern jag har lagt alla mina användare och grupper och min DNS är i gång och så är min DHCP. Jag har också inrättat klienterna PC med Windows XP Pro (det är en del av min domän och alla användare har möjlighet att logga in domän)

Jag är också med hjälp av en smoothwall brandvägg som är helt ställa in och arbeta. Jag kan pinga interna nätverk (om min server och klienter), det DMZ (min webbserver) och externa nätverk (Internet)

Så kan någon hjälpa mig om du behöver mer information kommer jag att svara ASAP

Tack för all hjälp

Sean
Old 12 maj 2009, 16:27
Givargruppen

Default Jag måste kunna stoppa vissa användare från att få tillgång till Internet

Om jag minns rätt där jag tidigare arbetade hade vi en programvara som körs på servern för att begränsa Internetanvändning, efter lite surfa runt närmaste jag kom till den programvara som vi använde vid http://www.codework-systems.com/bcontrol/ om det är någonting som du är efter

Mitt System: --

Processor (s):
Intel 2.4Ghz Core 2 Quad
Moderkort:
Acer EG31M
RAM Minne:
2 GIG DDR2 667
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 8400GS
Ljudkort:
Realtek High Definition Flygburet
Hårddisk (s):
500GB + 250GB + 180gb SATA 2
Optisk enhet (er):
DVD-RW + DVD
Mål / PSU:
Omärkta mål och PSU @ 500 watt
Kylning:
MATERIEL
Nätverk / Internet:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Monitor (s):
19 "LCD och 15 tums LCD
Operating System (s):
Triple Boot - Windows Vista slutlige
Old 16 maj 2009, 14:24
Givargruppen

Kan inte du göra det i Windows?

Användarkonto Tillåtelser?
Old 16 maj 2009, 15:31
Ledamot Gruppen

Tack för ditt replys jag fick reda på hur man gör det. Jag var tvungen att ställa in min utgående från min brandvägg att sluta använda från att få tillgång till Internet och bara låta dem få tillgång till SMTP, IMAP och POP.

Sean
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Webbläsare kan inte komma åt internet baxlobs Webbläsare & FTP Klienter 8 11 november 2008 16:54
Problem med tillgång till internet så begränsad användare paulC Windows-operativsystem 10 3 januari 2008 13:53
Jag vill partitionera Min Drives Med Olika Åtkomstkontroll ameyjah Windows-operativsystem 3 1 januari 2008 11:56
Inte tillgång till Internet Explorer marina_meggy Virus, spionprogram och säkerhet 13 16 juli 2007 04:38
Begränsa tillgång till Internet kingarjan Virus, spionprogram och säkerhet 12 18 maj 2007 16:23
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.