![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej jag är en student som studerar data-och jag är nästan i slutet av mig HND. Men jag fastnar på något och behöver hjälp. Här är min situation som jag behöver för att kunna stoppa vissa användare från att få tillgång till Internet (utan bör endast få tillgång till interna och externa e-post) och andra användare ska kunna ha full tillgång till internet hela tiden . Här är min setup jag kör en Active Directory-server med en DNS och DHCP också installerat på servern jag har lagt alla mina användare och grupper och min DNS är i gång och så är min DHCP. Jag har också inrättat klienterna PC med Windows XP Pro (det är en del av min domän och alla användare har möjlighet att logga in domän) Jag är också med hjälp av en smoothwall brandvägg som är helt ställa in och arbeta. Jag kan pinga interna nätverk (om min server och klienter), det DMZ (min webbserver) och externa nätverk (Internet) Så kan någon hjälpa mig om du behöver mer information kommer jag att svara ASAP Tack för all hjälp Sean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om jag minns rätt där jag tidigare arbetade hade vi en programvara som körs på servern för att begränsa Internetanvändning, efter lite surfa runt närmaste jag kom till den programvara som vi använde vid http://www.codework-systems.com/bcontrol/ om det är någonting som du är efter
| |||
| |||
| Kan inte du göra det i Windows? Användarkonto Tillåtelser?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Tack för ditt replys jag fick reda på hur man gör det. Jag var tvungen att ställa in min utgående från min brandvägg att sluta använda från att få tillgång till Internet och bara låta dem få tillgång till SMTP, IMAP och POP. Sean |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Webbläsare kan inte komma åt internet | baxlobs | Webbläsare & FTP Klienter | 8 | 11 november 2008 16:54 |
| Problem med tillgång till internet så begränsad användare | paulC | Windows-operativsystem | 10 | 3 januari 2008 13:53 |
| Jag vill partitionera Min Drives Med Olika Åtkomstkontroll | ameyjah | Windows-operativsystem | 3 | 1 januari 2008 11:56 |
| Inte tillgång till Internet Explorer | marina_meggy | Virus, spionprogram och säkerhet | 13 | 16 juli 2007 04:38 |
| Begränsa tillgång till Internet | kingarjan | Virus, spionprogram och säkerhet | 12 | 18 maj 2007 16:23 |
| Thread Tools | |
| |