mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Jag behöver hjälp - PC Inte Uppstart i Windows

Reply

Thread Tools
Old 1 maj 2009, 05:05
New Member Group

Default Jag behöver hjälp - PC Inte Uppstart i Windows

Jag har ett problem och ser ut så finns det ingen väg ut ... jag startar min dator, efter att bios-processor och ddr information, i stället för Windows XP-logotypen det visar en svart skärm med en horisontell vit rand liknande sådär en när du börjar återvinning console.It tar mer än 10 minuter att försvinna och Windows XP loggan för att appear.What ska jag göra? Det vita strecket är verkligen irriterande och kan vänta 15 min för Windows att starta!
Old 1 maj 2009, 09:29
Givargruppen

Hämta Piriform CCleaner och installera den.

Navigera till kansli (till vänster) och klicka på Sök efter problem. Välj sedan Fix Valda tillbaka upp om ni vill men inte nödvändigt.

Starta om och se om det är gjort någon skillnad.

Om inte, gå in i BIOS vid start och få den att starta från CD före HDD, sätt sedan in XP skivan och starta om.

Välj alternativet för att reparera installationen.
Old 1 maj 2009, 10:23
New Member Group

Verkar som det inte fungerar ... och jag försökte även andra lösningar som u gav mig att en med hdd formatering och en ny installation av änkor ... jag uppdaterat min bios och vände tillbaka till tidigare och jag det också genom att dra ut batteriet från moderkortet! några andra lösningar?
Old 1 maj 2009, 10:25
Givargruppen

Wow .. mycket förvånad även reparera windows inte fixa - tala formatera och installera ..

Måste vara en hårdvara frågan ..

Kan du lista dina specs tack?
Old 1 maj 2009, 11:01
New Member Group

Du vet att jag tänkte att problemet är en hårdvara fråga! Alla här röran hände efter el har stannat ... och efter jag startar min dator och jag har sett att rand ... Jag försökte en massa saker för att reparera detta. .. ingenting ... Jag uppdaterade också bios och vände tillbaka till ursprungliga en jag det har jag försökt att reparera med en ny kopia fönster ... ingenting ... min konfiguration: CPU AMD Athlon 3000 + chipset via m2v asus, video ASUS 1600 Pro 256 MB, 2.5 ddr 2 kingmax ... Maxtor 80 gb! fortfarande fungerar bra!
Old 1 maj 2009, 11:51
Givargruppen

Tidigare datorn på när strömmen gick?
Old 2 maj 2009, 01:48
New Member Group

Ja datorn var på!
Old 2 maj 2009, 10:42
Givargruppen

Kan ha påverkat PSU.

Har du provat att använda en annan?
Old 2 maj 2009, 14:58
New Member Group

Nej, jag har inte provat något ... om hårdvara! Thx anyway! Men jag tror att jag måste gå på service för vissa debugging ...!
Old 2 maj 2009, 15:40
Givargruppen

Jag skulle storngly rekommendera försöker en annan PSU.

Även om du inte har något de är mycket billigt faktiskt.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Problem att starta upp Windows XP solosdk Windows-operativsystem 6 16 oktober 2009 01:55
Dual uppstart Windows 7 RC och min nuvarande Windows XP Coolyxxx Windows-operativsystem 6 5 maj 2009 22:59
Windows XP Ej Uppstart jaybob275 Windows-operativsystem 1 10 november 2008 17:26
Behöver du hjälp för en Windows uppstart problem! mistamocopgreen Windows-operativsystem 1 25 oktober 2007 18:51
Förebyggande Windows / PC uppstart robbiecom General Software Chat 4 27 august 2007 06:49
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.