![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Så här är mitt problem, jag behövde för att inrätta en hemkatalog för alla mina användare (mycket sak annars är alla redo inrättas), men en användare måste kunna se alla hem directorys (admin användare) men jag förstår inte vet hur man ställer upp så länge varje användare kan bara se sin egen hemkatalog. Nu har jag ändrat tillstånd för admin användare att ge full kontroll till den överordnade mappen där hemkatalog och lagras annat än att jag stumped. Så kan någon där ute hjälpa mig! Sean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du ska inte börja duplikat trådar, tack.
| |||
| |||
| Så är det någon som kan hjälpa mig? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är detta Active Directory? Har du centrala profiler eller Mappomdirigering? Är du bekant med gruppolicy? Jag är naturligtvis om det nu Server 2003 / 2008. I grund och botten jag säger att vi behöver mycket mer information.
|
| |||
| |||
| Tack för att komma tillbaka till mig serverguy. Ok här är min hela installationen, jag har 4 servrar alla program som körs på Windows Server 2003 med SP1. Jag behöver servrarna för att köra Active Directory (denna server har också min DNS och DHCP installerat på den), fil-server, webbserver, skrivarserver. Alla servrar sätts igång och att de alla ingår i samma domän. Jag har redan setup min hemkatalog för alla mina användare och de arbetar (jag använder roaming-profiler), men som jag sa i mitt förra inlägg Jag behöver en användare att kunna se alla de andra användarnas hemkataloger. Jag har inte fått visa vad Mappomdirigering är (så jag kommer att säga nej till att en) och jag vet vad gruppen politik men inte har använt dem med servrar. Vet inte vad mer att säga än innan jag började det här projektet hade jag inte visa hur man ställer in en hemkatalog som är anledningen till att jag hitta det så hårt. |