mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Om min Windows rättegång går ut och jag har inte sparat mina filer kommer jag förlorar dem för alltid?

Reply

Thread Tools
Old 20 maj 2009, 06:01
New Member Group

Default Om min Windows rättegång går ut och jag har inte sparat mina filer kommer jag förlorar dem för alltid?

Jag har köpt en ny Windows-operativsystemet för att installera på min dator. För närvarande har jag en testversion som löper ut inom 1 dag. Om denna tar slut och jag inte har sparat filerna jag behöver på en extern hårddisk kommer jag förlorar dessa filer? Kan jag få till detta filerna utan ett operativsystem dvs Musikfiler Excel och Word-dokument etc

tack på förhand

Brian
Old 20 maj 2009, 06:36
Givargruppen

Default Om min Windows rättegång går ut och jag har inte sparat mina filer kommer jag förlorar dem för alltid?

Bara av nyfikenhet, varför gjorde inte du bara gå online till Microsoft och betala dem för det operativsystem du använder som ett försök istället för att köpa ett annat?

Hur som helst, bara spara dina filer till en extern HD eller skiva. Kort sagt, om du lämnar dem på datorn och installera det nya operativsystemet under början av dem kommer du att förlora dem. Om din "nya" OS inte omfattar kontor men du kommer inte att kunna accesss ordet eller Excel-filer i alla fall. Ett annat fall: Om du för närvarande har Office 2007 (i din rättegång OS) och återvända tillbaka till en tidigare version av Office måste du spara filer som "den tidigare versionen av Office.
Old 20 maj 2009, 06:46
New Member Group

Hej

Inte tänka på det. DOH! (pågår linje)

Vad händer om jag inte spara filerna innan försöksperioden tar slut? Kommer jag att kunna rädda dem alls?

skål
Brian
Old 20 maj 2009, 07:31
Givargruppen

Jag är inte 100% säker på om min nästa, men jag är ganska säker lol så här kommer det: Om din studie löper ut, kommer du fortfarande kunna starta upp datorn men det kommer att gå till registrering skärmen. Där kan du antingen köpa på nätet och ta den du har i butiken igen. ELLER, och här är den del jag är inte säker på, om du köpte samma version av Windows som är på din dator som en rättegång (dvs. Home Premium på din maskin, Home Premium i rutan) anger aktiveringsnyckel kod bort paketet i utrymmet. Givetvis kan du inte ange nyckeln ur förpackningen och ta tillbaka det lol, eller kan du använda skivan på en annan maskin som Aktiveringsnyckel fungerar inte två gånger.
Old 20 maj 2009, 07:37
New Member Group

Ok tack för tipsen. Jag kan köpa en online för att vara säkra

Ha en bra dag.

Brian
Old 20 maj 2009, 12:44
Givargruppen

Ni har rätt Bubba.

Om du bara gå på nätet, betala för en aktivering och ange att nyckeln du just köpt, det kan du fortsätta som vanligt, utom att det kommer att sluta hassling du för aktiveringsnyckel eller betalning

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 20 maj 2009, 13:36
Givargruppen

Det verkliga svaret är att nej, filerna finns kvar. Alla andra operativsystem som en Linux LiveCD kommer att kunna återhämta sig i en knipa.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 21 maj 2009, 05:03
New Member Group

tack Carbon,

Jag installerade XP i går kväll. Under processen kan du hålla partions att filerna är i, om du vill, eller radera och börja om igen.

Jag sparade dem till en bärbar enhet och strukit partions för ett oskrivet blad

Bra jobbat

Hälsningar
Brian
Old 21 maj 2009, 08:20
Givargruppen

även när försöksperioden tar slut kan du inte längre tillgång kontrollpanel och en massa andra funktioner som gör operativsystemet meningslös. Det hände mig en gång

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 22 maj 2009, 09:27
Givargruppen

Ja du också få en massa saker som timers et. innan det kan du logga in på eller göra något ..

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.