![]() |
|
| |||
| |||
| Hjälp! Jag tog med min dotter att arbeta med mig och hon har lagt ett användarkonto och lösenord på en av mina datorer. Tyvärr det var flera dagar sedan och hon kan inte komma ihåg lösenordet! (Windows XP Home) Finns det några förslag, jag behöver verkligen få den här sorterade ASAP!? Paul |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Försöka att starta upp i felsäkert läge och logga in i admin-kontot.
| |||
| |||
| Tack Dave för hjälp, hur får jag felsäkert läge, är det F8? |
|
| |||
| |||
| Yup, tryck F8 upprepade gånger efter att slå på datorn. Väljer sedan Felsäkert läge. |
|
| |||
| |||
| Eller logga in under admin> Start> Kontrollpanelen> Användarkonton> Ändra ett konto> sedan gå därifrån. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Tack Dave Paul |
|
| |||
| |||
| Kom du in? Hur gjorde du det? |
|
| |||
| |||
| Jag kom in som du föreslog genom att trycka på F8 upprepade gånger och välja felsäkert läge. Tack för rådet, skulle jag bli tokig försöker reda ut eftersom maskinen drabbade var det som jag använder för att hämta order från min hemsida och jag couldnt åt dem! Skål Paul |
|
| |||
| |||
| You're welcome, skönt att det är sorterat. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Extern USB-hårddisk Låst | platti | Drives & Removable Media | 8 | 1 maj 2009 12:48 |
| Tillåtelser reset - Systemet stängs ute | mctaguma | Windows-operativsystem | 2 | 11 december 2008 11:38 |
| Låst av Windows Vista | windows3001 | Windows-operativsystem | 6 | 17 april 2008 04:59 |
| XP minneshantering låsta standard | Mike0001 | Windows-operativsystem | 17 | 22 januari 2008 03:47 |
| Glömt Admin lösenord för Windows .. Låst upp! | pcbutter | Windows-operativsystem | 6 | 21 januari 2008 11:18 |
| Thread Tools | |
| |