mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Installera Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations-server

Reply

Thread Tools
Old 29 maj 2009, 01:44
New Member Group

Default Installera Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations-server

Hej alla,
Jag har en fråga om hur du installerar Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations server. Åtgärder som hittills utförts
- WDS har installerat och konfigurerat på SCCM 2007
- På en dator jag installerade Win XP SP2 med alla nödvändiga program.
-Jag har lagt till winPE.wim från vinner AIK installationsmappen och Boot.wim från Windows Vista-DVD till boot image delen av Windows installations-server
- På en dator
- Jag införas win XP SP2 & sprang Setupmgr.exe och "ett svar filen har skapats" pop-up meddelande visas.
- Då sprang jag Sysprep.exe, klickade på "fabriken" knappen efter några minuter datorn stängs av. Sedan jag som drivs på den och klickar på "återförslut"-knappen. Men det stängs av. Jag drivs på den igen, men innan jag konfigurerat datorn att starta upp från ombord nätverk registeransvarige. När hänvisning st började försöken att hitta en DHCP-server och efter några minuter att visa "PXE felet E53: Ingen boot filnamn fått".
Så, nu vad som skulle possiblely gå fel? Vilka möjliga saker som kan orsaka referensmedlemsstaten datorn inte kan ansluta till Windows-installations-server?

Snälla, hjälp mig!
Old 30 maj 2009, 13:56
Moderator-gruppen

Default Installera Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations-server

Hallå där raket,

Är du fortfarande har detta problem?

Din sista sett hittills verkar för länge sedan och jag vill inte ödsla tid att försöka hjälpa dig om du kommer aldrig att se detta.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Microsoft Releases Windows 7 och Windows Server 2008 R2 philthomas Windows-operativsystem 0 23 juli 2009 01:54
FTP-åtkomst problem i Windows 2003 Server med ISA Server 2004 steveballmer Windows-operativsystem 0 12 juni 2009 01:02
Terminal server inte logga in - Windows 2003 server gideon112 Windows-operativsystem 0 5 juni 2009 23:52
Service Pack 2 för Windows Server 2008 och Windows Vista Bubba Windows-operativsystem 4 27 maj 2009 08:22
Windows 2003 SP2 server på Citrix PS 3.0 - Server startas efter sista användaren loggar ut DMB Windows-operativsystem 0 20 maj 2009 13:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.