![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig kjøpt en datamaskin froma venn som han hadde dobbel oppstart med XP og Linux. han unistalled xp og venstre linux på den. så jeg omformatert stasjonene, og forsøkte å installere XP. Jeg gikk gjennom prosessen med å installere Pro og en gang installert, og prøver å boot av HD den ikke vil starte opp det ville laste BIOS men deretter prøver å starte den gir en melding "item pool data ..." og har ingenting kan du hjelpe? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Visste XP installere 100% uten feil?
| |||
| |||
| installert fine |
|
| |||
| |||
| Betyr det oppstart i sikkermodus? |
|
| |||
| |||
| det gir meg muligheten til å starte i sikkermodus |
|
| |||
| |||
| Og gjør det boot? |
|
| |||
| |||
| min feil det ikke gir meg muligheten. skrivefeil |
|
| |||
| |||
| Jeg vil prøve å re-formatering og re-installere XP. Gjøre en full format ikke en kjapp en. Dessuten er det en IDE eller SATA-harddisk? Du kan ha for å installere drivere for SATA harddisker på XP-installasjonen der det promtps du å presse F6 for å installere drivere. Men jeg har SATA harddisker og trenger ikke å taste inn drivere. Kontroller også at boot rekkefølgen i BIOS er satt riktig. Vanligvis 1ste: Floppy 2dre: HDD 3dje: CD / DVD-ROM. Men jeg tror en full format skal løse det. For øvrig - å komme til bagasjerommet alternativmenyen tilgang sikkermodus. Repeatidly trykke Shift eller F8. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Whaen du sier du formatert stasjonen, gjorde du fjerner Linux-partisjonen og XP partisjonen og deretter opprette en stor partisjon før formatering?
| |||
| |||
| Det er et godt poeng der Phill. Det har aldri passert meg om to partisjoner. |