![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen köpt en dator froma vän som han hade dubbla startats med XP och Linux. han unistalled xp och vänster linux på den. så jag omformaterad enheter och och försökte installera XP. Jag gick igenom processen att installera Pro och en gång installerat och försöker starta upp från HD den inte skulle starta den skulle ladda BIOS men då på att försöka att starta upp det ger ett budskap "post pool data ..." och gör ingenting du hjälp? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har XP installera 100% utan fel?
| |||
| |||
| installerade böter |
|
| |||
| |||
| Spelar det någon boot i felsäkert läge? |
|
| |||
| |||
| Det ger mig möjligheten att starta i felsäkert läge |
|
| |||
| |||
| Och gör det uppstart? |
|
| |||
| |||
| mitt misstag det doesnt ge mig alternativ. stavfel |
|
| |||
| |||
| Jag skulle prova att formatera och ny installation av XP. Gör en fullständig format inte en snabb en. Dessutom är det en IDE eller SATA hårddisk? Du ibland måste installera drivrutiner för SATA-enheter vid XP-installationen där den promtps du att pressa F6 för att installera drivrutiner. Men jag har SATA-enheter och behöver inte ange förare. Kontrollera även att boot ordning i BIOS är inställt korrekt. Vanligtvis 1:a: Floppy 2:a: HDD 3:e: CD / DVD-ROM. Men jag tror att en full format borde fixa det. Genom det sätt - för att komma till uppstartsprompten alternativmeny tillgång till felsäkert läge. Repeatidly tryck Shift eller F8. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Whaen du säger att du formaterat enheten, fick du bort Linux-partition och XP-partitionen och sedan skapa en stor partition innan formateringen?
| |||
| |||
| Det är en bra punkt där Phill. Det aldrig korsat min uppfattning om de två partitioner. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Xp install problem | xactly | Windows-operativsystem | 5 | 20 Oktober 2009 09:57 |
| Konstiga Problem försöker installera AOL | P5200 | General Software Chat | 5 | 2 mars 2009 13:24 |
| XP install problem (låser sig) | xactly | Windows-operativsystem | 7 | 9 oktober 2008 09:52 |
| Programvaran installeras problem. | rbirckhead | General Software Chat | 1 | 2 januari 2008 19:18 |
| Word installerat problem | redvet | Office Suites & Applications | 4 | 11 juni 2007 09:51 |
| Thread Tools | |
| |