mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Installera XP utan CD eller diskett

Reply

Thread Tools
Old 17 oktober 2007, 10:34
New Member Group

Default Installera XP utan CD eller diskett

Hej, jag har för närvarande Windows XP Pro på min dator, fick jag en andra hårddisk i min dator som Id vilja ställa XP Home på, har jag en kopia av Home men det isnt startbar. När jag sätter in CD: ni den wont let me go kastade installationen som dess inte möjligt att nedgradera så att säga, Finns det något sätt jag kan kopiera filerna till den 2: a Hardrive och få dem att starta upp? Jag har ingen diskett etc, skulle Any ideas be great! Tack! Scott.
Old 17 oktober 2007, 10:38
Administrator Group

Nej

Du måste starta från en XP-CD eller få säga Win200 om systemet kör XP-installationen därifrån.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17 oktober 2007, 10:39
New Member Group

Är det möjligt att installera 98 medan Pro?
Old 17 oktober 2007, 10:42
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av skonzee View Post
Är det möjligt att installera 98 medan Pro?
Varför skulle du vilja?

Det skulle vara nedgradering.
Old 25 oktober 2007, 07:00
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Varför skulle du vilja?

Det skulle vara nedgradering.
Kanske för att köra äldre program eller andra program som körs bäst på en 98 miljö.
Old 27 december 2008, 14:00
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av skonzee View Post
Hej, jag har för närvarande Windows XP Pro på min dator, fick jag en andra hårddisk i min dator som Id vilja ställa XP Home på, har jag en kopia av Home men det isnt startbar. När jag sätter in CD: ni den wont let me go kastade installationen som dess inte möjligt att nedgradera så att säga, Finns det något sätt jag kan kopiera filerna till den 2: a Hardrive och få dem att starta upp? Jag har ingen diskett etc, skulle Any ideas be great! Tack! Scott.
Inte juridiskt.

Och jag kommer inte att diskutera eller hjälpa dig att göra det på något olagligt sätt

Om möjligt Men du kan sätta den i en ny dator och installera den sedan ta bort den och lägga in den du vill ha den i.

Du kan också skapa en partition på den primära hårddisken och installera det där - eller har den på en "Virtual PC" eller emulator.

Men jag förstår inte varför du vill starta upp 2 versioner av XP?

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
SP3 diskett Mooseknuckle Windows-operativsystem 2 22 oktober 2008 15:25
Floppy Drive Konstiga namn. Coolyxxx General Software Chat 4 9:e sep 2008 03:31
Nr diskettenheten för att starta upp chip Windows-operativsystem 5 8:e sep 2007 15:02
Floppy Disk - Still viktigt? Reuben General Hardware Chat 1 22 oktober 2006 16:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.