mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Installera en nätverksskrivare med Windows Vista

Reply

Thread Tools
Old 22 november 2007, 13:05
Givargruppen

Default Installera en nätverksskrivare med Windows Vista

Hej

Jag försöker nätverk min skrivare så min son kan skriva ut hans skola hemläxa från sin dator i sitt sovrum. Den här skrivaren är ansluten till datorn via USB, dess en HP-serien 3600. Både PC nätverk via en SpeedTouch 585 trådlös router, det senare också bifogas till min dator. Både PC är i separata rum, ca 10 m mellanrum! Jag har försökt att hitta skrivaren på mina söner dator via nätet guiden och använda "Lägg till skrivare" anläggning. Men det gjorde verkar för att hitta något på nätet sedan när den gjorde, det visade skrivarikonen med en grön bock och jag använde detta som standardskrivare. Jag har också sagt att "dela" gör att aktien och upptäckt rutan och även ta bort lösenordet begränsning också. Både PC är Windows Visa, mina söner är basversionen, gruvan är premien. Jag försökte skriva ut men skrivaren bredvid doesnt verkar komma på eller göra något även om datorn där jag skicka kommandot Skriv ut doesnt säga att det inte finns någon skrivare som är ansluten osv Kan inte tänka vad mer att göra och några förslag skulle vara tacksamt emot. Jag har postat detta på annan plats på detta forum och råddes att prova här.
Old 25 november 2007, 13:33
Ledamot Gruppen

Om du går in på Kontrollpanelen - Skrivare och hitta den skrivare du vill dela, högerklicka på den sedan på egenskaper, eller om dess vista då Aktien bör ligga på att högerklicka menyn ... måste du ge den ett namn. Nu om du går in på den andra datorn - gå in på Mina nätverksplatser, klicka på den dator där skrivaren är och det borde vara det, om inte måste du inte har ett fullt fungerande nätverk.
Old 25 november 2007, 14:28
Givargruppen

Hej

Jag gick tillbaka till min sons dator och avinstallerat skrivaren som anges i hans nätverk och därefter åter läggas det bara att se! Det konstaterades skrivaren men säger att deras offline, även om den har en svag grön bock visas i bakgrunden. Jag försökte skriva ut en testsida, men ingenting hände (knappast förvånande antar jag). Om problemet är med i nätverket, vad behöver jag för att kolla? Jag har tittat på routrar hem webbsida som ger information om alla enheter som är anslutna osv men det spelar ingen säga mycket om skrivare etc.

tack
Old 25 november 2007, 15:29
Ledamot Gruppen

göra dina datorer dela filer på nätet?
Old 25 november 2007, 15:39
Ledamot Gruppen

du kan också behöva aktivera skrivardelning i nätverket och dela Center i Vista
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Windows 7 och Vista nätverksproblem Razer Windows-operativsystem 4 23 november 2009 08:27
Installera PowerDVD på Windows Vista Home Premium 32 djchapple General Software Chat 0 12 september 2009 12:14
Ställa in en skrivare i Windows, thats på Apple Air nätet Haun Nätverk, Modem & VoIP 1 24 november 2008 12:07
Hjälp med att installera Vista 64bit under Windows 32bit, snälla hjälp! hodgey1968 Windows-operativsystem 4 16 oktober 2007 10:01
Re-Installera Windows Vista Agon Windows-operativsystem 17 16 august 2007 16:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.