![]() |
|
| |||
| |||
| YO ALL ![]() Jag har en laptop Det har Vista Premium Jag har Windows Media Center för att ersätta Vista .När jag starta upp från CD laddas filer, då säger den inte kan upptäcka min HDD ![]() Det är dumt eftersom jag har en 120 GB SATA Fujitsu MHW2120BH hårddisk installerad .Jag gjorde a'lot för att titta runt på google och fick reda på att du behöver HDD drivrutiner att installera XP på en SATA-gränssnitt . Så jag gick till Fujitsu's hemsida men kunde inte hitta någon .Finns det något alternativ till detta dilema? Eller finns det någon annanstans jag kan hitta hårddisken förare? TIA Elia |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du får SATA drivrutiner från ditt moderkort tillverkning / modell inte hårddisk.
| |||
| |||
| Oh Really? Jag antar att det är vettigt ![]() Hur vet jag vad mobo jag har? Det är en bärbar dator så måste jag ta den isär och se ?Tack Elia |
|
| |||
| |||
| Om det är en bärbar dator kan du få dem från laptop maker. |
|
| |||
| |||
Jag känner att jag gjort ett misstag att denna laptop.Jag köpte den från newegg för $ 670. De specifikationer: C2D 1.5 GHz 2 GB DDR2 667 Ram 120 GB hårddisk Vista Home Prem 1.3 MP Webcam 15.4 WGXA DVDRW / CDRW Jag köpte i B / C var det infact en bra affär för de specifikationer. Men det är en NO-namn märke bör ha varit tillräckligt för att vända mig bort från det ![]() Sedan jag köpte den newegg har avbrutit det. Och jag kan inte hitta det på internet, antingen .Jag är inte säker på vad man ska göra just nu |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Installera Everest (från nerladdningar avsnitt).
| |||
| |||
| Tack, jag försökte det, men det sa mobo var okänd ![]() Jag är inte säker på vad jag ska göra nu. Jag ska försöka ringa ZT system |
|
| |||
| |||
| Detta bör hjälpa: http://www.thecomputerforums.co.uk/f...blem-hdd-6072/ |
|
| |||
| |||
| Tack som har hjälp Funny sak även om jag nästan köpt en vostro 1520 men när jag hittade den här bärbara datorn jag fick det i stället![]() Så kommer dessa förare arbete http://www.softwarepatch.com/utilities/via-sata.html ? Jag behöver för att få förarna att lägga på en diskett, då är det bör fungera. Tack Elia |
|
| |||
| |||
| Ok jag har XP installerad Jag gick in i bios och funktionshindrade aHci läge som gör handikapp hårddisken lite genom att datorn tror att det är en ATA hårddisk i stället för en SATA-hårddisk. Men nu när XP är installerat jag skulle kunna hämta och installera SATA-drivrutiner och sedan aktivera aHci läge.BTW XP körs så mycket bättre än vista gjorde ![]() Tack för alla ni hjälpa ![]() Elia |