Tilslutning til en ny XPpro station til min Win2k server First off, jeg er en ameteur Network Manager ... så du må gerne gå let på mig. Jeg sandsynligvis forårsaget mit eget problem. : rolleyes:
Jeg forsøgte at tilføje et nyt XPpro arbejdsstation til vores Win2k Server-miljø, og nu jeg har 2 computere med "begrænset eller ingen forbindelse" problemer (LONCP) ... den ene er den nye station, og et andet er en station, der er relateret til dette spørgsmål som jeg vil forklare nedenfor.
Jeg ville forsøge at erstatte en desktop (kalde den station 1) med den nye computer (kalde det 1b). Jeg har tilføjet 1b til nettet, giver det en ubrugt computerens navn, og det virkede fint ... kunne se netværket, surfe på nettet, få adgang til filer på serveren, bruger Outlook til at oprette forbindelse til udveksling osv. Så et par dage senere den starter råben om LONCP, og har ingen adgang til nettet. Kan ikke se internettet eller noget. Jeg har prøvet alle mulige ting for at løse dette, men til ingen nytte.
Den anden computer (kalde den station 2) var ikke navngivet korrekt at matche vores netværk (bare computeren navn), så jeg forsøgte at omdøbe den. Det accepterede det nye navn, og virkede fint i øjeblikket (måske en dag eller så?), Men senere har LONCP. Det var en trådløs forbindelse, så jeg troede måske det trådløse netværkskort var problemet, men selv efter at flytte den til at slutte med et cat5 kabel, det havde ingen adgang.
Jeg formoder, det har noget at gøre med at navngive dem, eftersom det er den eneste fælles ting for begge systemer. Måske jeg bare har brug for en grundlæggende genopfriskningstræning om at tilføje / omdøbe en computer til Win2k Server.
Den korte spørgsmål Hvordan kan jeg løse LONCP?
Den lange Spørgsmålet er, hvad gjorde jeg gøre for at få det, og er der en kort oversigt over, hvordan jeg skulle have gjort det?
Thx. |