Delta i en ny XPpro stasjonen til min Win2k server First off, jeg er en ameteur nettverk manager ... så går du lett på meg. Jeg sannsynligvis forårsaket mitt problem. : rolleyes:
Jeg prøvde å legge til en ny XPpro arbeidsstasjon til våre Win2k Server-miljø, og nå jeg har 2 maskiner med begrenset eller ingen forbindelse "problemer (LONCP) ... en er den nye stasjonen, og en annen er en kanal som er relatert til dette problemet som jeg vil forklare nedenfor.
Jeg skulle prøve å erstatte en stasjonær (kaller det stasjon 1) med den nye datamaskinen (kaller det 1b). Jeg har lagt til 1b til nettverket, og gi den en ubrukt datamaskinnavnet, og det fungerte fint ... kunne se nettverket, surfe på nettet, tilgang til filer på serveren, bruker Outlook til å koble til Exchange, osv. Så noen dager senere begynner roping om LONCP og har ingen tilgang til nettverket. Kan ikke se internett eller noe. Jeg har prøvd alle slags ting for å rette opp dette, men til ingen nytte.
Den andre maskinen (kaller det stasjon 2) var ikke navngitt riktig å matche vårt nettverk (bare navnet på datamaskinen) så jeg prøvde å endre navnet. Det akseptert det nye navnet, og fungerte fint i det øyeblikket (kanskje en dag eller så?), Men senere har LONCP. Det var en trådløs forbindelse, så jeg tenkte kanskje det trådløse nettverkskortet var problemet, men selv etter å flytte den til å koble til med en cat5 kabel, det hadde ingen tilgang.
Jeg mistenker at det har noe å gjøre med å navngi dem siden det er det bare vanlig å både systemer. Kanskje jeg bare trenger en grunnleggende refresher på legger / døpe en datamaskin til Win2k Server.
Den korte er spørsmålet: Hvordan kan jeg løse LONCP?
Den lange Spørsmålet er hva gjorde jeg gjøre for å føre den, og er det en kort oversikt over hvordan jeg skulle ha gjort dette?
Thx. |