Delta i en ny XPpro station till min Win2k server First off, jag är en ameteur Network Manager ... så gå lätt på mig. Jag förmodligen orsakat mina egna problem. : rolleyes:
Jag försökte att lägga till en ny XPpro arbetsstation till vår Win2k Server-miljö, och nu jag har 2 datorer med "begränsad eller ingen anslutning" problem (LONCP) ... en är den nya stationen, och en annan är en station som är relaterat till denna fråga som jag kommer att förklara nedan.
Jag hade tänkt att försöka ersätta en desktop (kalla det station 1) med den nya datorn (kalla det 1b). Jag lade 1b till nätverket, vilket ger den en oanvänd dator namn, och det fungerade bra ... kan se nätverket, surfa på nätet, komma åt filer på servern, använder Outlook för att ansluta till utbyte, etc. Sedan ett par dagar senare börjar skriker om LONCP, och har ingen tillgång till nätverket. Kan du inte se internet eller nåt. Jag har försökt alla möjliga saker att rätta till det, men till ingen nytta.
Den andra datorn (kalla det station 2) inte var rätt namn för att matcha vårt nätverk (bara datorns namn), så jag försökte att byta namn på det. Det accepterade det nya namnet, och fungerade bra för tillfället (kanske en dag eller så?), Men senare har LONCP. Det var en trådlös anslutning, så jag tänkte att det trådlösa nätverkskortet var problemet, men även efter att flytta den för att ansluta med en cat5 kabel, det hade inte tillgång.
Jag misstänker att det har något att göra med att namnge dem eftersom det är den enda gemensamma sak att båda systemen. Jag kanske bara behöver en grundläggande fortbildningsmöten på att lägga till / byta namn på en dator till Win2k Server.
Den korta frågan är hur kan jag lösa LONCP?
Den långa fråga är vad har jag gjort för att få den, och det finns en kort översikt över hur jag borde ha gjort detta?
Thx. |