mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Laptop starter ikke opp, "syntaks" eller "disk error".

Reply

Thread Tools
Old 23rd 2008, 15:02
New Member Group

Default Laptop starter ikke opp, "syntaks" eller "disk error".

Jeg tror dette er spyware eller virus problemet. Venn har installert et program (powerISO tror jeg) på hennes laptop, og neste dag en feilmelding begynte dukker opp sier "syntax error". Vi prøvde å restarte maskinen fordi jeg skulle starte den i sikkermodus og prøv å kjøre antivirus / spyware programvare, men nå kan jeg ikke engang få Windows til å støvel. Når jeg prøver å, det sier noe om en diskfeil.

Det er en eldre IBM ThinkPad kjører Windows XP. Når den starter opp det står "Trykk på den blå Access IBM-knappen for å avbryte normal oppstart", trykke F8 har ingen effekt. Så jeg trykker på Access IBM-knappen. Jeg har kjørt flere diagnostiske tester og ingenting kommer opp.

Hva bør jeg gjøre, boot fra disken? Jeg kan ikke engang oppstart i Safemode.
Old 23rd 2008, 15:06
Moderator Group

Ja, du kan se på en ny installasjon hvis du ikke selv oppstart i sikker modus.

Du kan prøve å starte opp fra en disk, men avhengig av hva alle er skadet kan det ikke hjelpe.

Har du XP-CDen for å prøve et Reparasjon Installer?

Old 23rd 2008, 19:59
New Member Group

Finnes det noen måte jeg kan lagre data fra hardrive før du installerer på nytt?

Denne datamaskinen har viktige kontrakter, skatteinformasjonen, familiebilder, etc. Det må være en måte å berge dette har ikke det?
Old 23rd 2008, 20:06
Moderator Group

Lag et nytt innlegg her spørre hvordan du får tilgang til en skadet stasjon her. Sørg for å gi feil opplysninger og alle av det.

Du vil få et bedre svar på det så jeg kan gi. Hvis det kan gjøres får du det i forumet.

Lykke til.

Old 23rd 2008, 21:43
New Member Group

Alright, takk mye.
Old 24th 2008, 15:45
Medlem Group

Før du bestemmer deg for å formatere, prøve å bruke xp cd på støvel opp og kjøre XP-gjenopprettingskonsollen, og i ledeteksten prøve følgende:

1 chkdsk / r
2 fixmbr (jeg dont overveie dens oppstartspartisjonen posten, men verdt et forsøk)
3 fikse boot
4 bootcfg / rebuild

Start uten cd, se om den starter opp.

Hvis mislykket prøve en reparasjonsinstallasjon, fingrene krysset som kan arbeide, det virket for meg opp gjennom årene, når Ive hadde simular problemer. lykke til
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
"A Disk Les oppstod Trykk Ctrl + Alt + Del for å starte på nytt" - Windows ikke starte pinkytwoscoops Windows-operativsystemer 8 5 juni 2009 13:45
Dell inspirion 1721 - "skrånende få tilgang til disken årsak bit locker slått av" Error chevycowgirl General Software Chat 1 20 april 2009 09:09
Harddrive Feil på Bootup - "Disk Error" "Trykk en tast for å starte" ashaiba General Hardware Chat 6 13 mars 2009 15:56
Starter Windows jeg får for å fortsette Trykk F2 for å konfigurere Trykk F12 "Error massivee General Hardware Chat 7 17 februar 2009 01:44
"disk lesefeil" xraminx General Software Chat 1 24 desember 2007 05:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.