mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error".

Reply

Thread Tools
Old 23 Januari 2008, 15:02
New Member Group

Jag tror att det är ett spionprogram eller virus fråga. Vän installerade ett program (powerISO tror jag) på hennes laptop, och nästa dag ett felmeddelande började poppar upp som säger "syntax error". Vi har försökt att starta om datorn för att jag skulle starta den i felsäkert läge och försöker köra antivirus / spyware program men nu kan jag inte ens få Windows att starta. När jag försöker, det säger något om ett diskfel.

Det är en äldre IBM Thinkpad med Windows XP. När man startar det står "tryck på den blå Access IBM-knappen för att avbryta normal start", trycka på F8 har ingen effekt. Så jag trycker på Access IBM-knappen. Jag har kört flera diagnostik tester och ingenting kommer upp.

Vad ska jag göra, starta upp från en skiva? Jag kan inte ens start i safemode.
Old 23 Januari 2008, 15:06
Moderator-gruppen

Ja, du kan titta på en ominstallation om du inte ens kan starta upp i felsäkert läge.

Du kan prova att starta upp från en skiva, men beroende på vad alla är skadad kan det inte hjälpa.

Har du XP CD att prova en Reparation Installera?

Old 23 Januari 2008, 19:59
New Member Group

Finns det något sätt att jag kan spara alla data från hardrive innan du installerar?

Denna dator har viktiga uppdrag, skatteinformation, familj bilder etc. Det måste finnas något sätt att rädda detta har inte det?
Old 23 Januari 2008, 20:06
Moderator-gruppen

Gör ett nytt inlägg här frågar hur man kan få en skadad enhet här. Var noga med att ge felaktig information och allt detta.

Du kommer att få ett bättre svar på det så jag kan ge. Om det går kommer de att ge dig det i detta forum.

Lycka till.

Old 23 Januari 2008, 21:43
New Member Group

Okej, tack så mycket.
Old 24 januari, 2008, 15:45
Ledamot Gruppen

Innan du bestämmer dig för att formatera, testa att xp cd på starta upp och köra xp återställningskonsolen och i kommandotolken prova följande:

1 chkdsk / r
2 fixmbr (I dont tänka dess uppstartsparametern post, men värt ett försök)
3 fastställa boot
4 bootcfg / rebuild

Starta utan CD, se om det stövlar upp.

Om misslyckat försök en reparationsinstallation, fingrar korsade som kan fungera, det fungerade för mig under årens lopp, när ive hade simular problem. lycka till
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.