mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Laptop fungerer ikke, men Wripe & Nei OS

Reply

Thread Tools
Old 8 april 2009, 00:38
Medlem Group

Default Laptop fungerer ikke, men Wripe & Nei OS

Så for noen år siden jeg Spilt vann på min laptop, og den døde: (Det ville ikke starte opp selv ikke etter et par måneder. Jeg fikk en ny en i mellomtiden. Anyways går kveld startet jeg opp og drives på kom opp med Acer-skjermen, gjorde noen skanning ting og fortalte meg det var ingen operativsystem.

Er dette bare en sak for å installere Windows, er jeg ikke sikker på at jeg fortsatt har disken?
Old 8 april 2009, 03:17
Donor Group

Hvilken laptop? Den ene som døde på grunn av vann eller det nye du har kjøpt?
Old 8 april 2009, 03:21
Medlem Group

den gamle
Old 8 april 2009, 05:58
Administrator Group

Kan være en korrupt OS eller defekt harddisk.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 8 april 2009, 06:23
Donor Group

Ja det harddisker trolig fortsatt ganske skrudd fra alle vann, prøve å plassere den i nærheten av en radiator i et rom dvs ikke fuktige (hvis du har en dehumidifier skyve den inn), men ikke sette det faktisk på radiator bare neste til den, balansering på skjermen og hoveddelen, med bunnen mot radiator ca 2 cm mellom dem.

Ikke noe å stole på, bør du være forsiktig med vann rundt elektronikk, men la det være slik for en stund å tørke ut litt mer og deretter prøve på nytt, det kan være overraskende.
Old 8 april 2009, 06:28
Medlem Group

etter 3 år den fremdeles må tørke ut?
Old 8 april 2009, 06:30
Administrator Group

Jeg tviler på det. Vannet trolig stekt harddisken IMO. Bytt den re-installere OS og hei Presto.
Old 8 april 2009, 06:31
Donor Group

Ah, godt jeg ikke klar over det var den gamle

Kunne være verdt et forsøk, avhenger lagringsforhold.

Men for å være ærlig, selv om det hadde skjedd en måned siden det ville være usannsynlig å jobbe igjen.

Hvis du havn't fikk aciidental skade dekk og deretter prøve å installere en OS eller erstatte HDD og deretter installere OS

Men hvis det er den gamle kan det ikke være verdt plager.

EDIT: Sorry Dave, lagt ut på samme tid.
Old 8 april 2009, 06:35
Medlem Group

godt hvis jeg kan få det jobbet jeg skal selge hvis jeg ikke tar bare kaste dem bort
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Laptop plutselig ikke jobbe real77 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 12 30 august 2009 12:08
Bærbar lyd fungerer ikke DriFT01 Lyd, høyttalere og MP3-spillere 4 16 desember 2008 13:40
Laptop-skjerm fungerer ikke! Demtschuk Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 14 desember 2008 02:16
Venstre museklikk på Laptop ikke fungerer? c02asm Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 3 28 nov 2007 01:00
USB på bærbare fungerer ikke tomj25 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 31 august 2007 16:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.