![]() |
|
| |||
| |||
| Så för några år sedan jag utspillt vatten på min laptop och den dog: (Det skulle inte starta inte ens efter några månader. Jag fick en ny under tiden. På något sätt går kväll började jag upp det och det är påslaget , kom med Acer skärm, gjorde några genomlysningsutrustning sak och berättade för mig fanns det ingen operativsystem. Är detta bara en fråga om att installera Windows, jag är inte säker på att jag fortfarande har skivan? |
|
| |||
| |||
| Vilken bärbar dator? Den som dog på grund av vattnet eller den nya som du köpt?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| den gamla |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan vara en korrupt OS eller fel hårddisk.
| |||
| |||
| Ja det hårddiskar antagligen fortfarande ganska skruvad från allt vatten, försök att placera den nära ett element i ett rum thats inte fuktig (om du har en dehumidifier stoppa den i), men vill inte säga det faktiskt på kylaren alldeles intill till det att balansera på skärmen och största delen, med undersidan vänd mot radiator ca 2cm mellan dem. Inte något att lita på, bör du vara försiktig med vatten runt elektronik, men bara lämna det så här ett tag att torka ut lite mer och sedan försöka igen, det kan bli en glad överraskning.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| efter 3 år fortfarande behöver uttorkning? |
|
| |||
| |||
| Jag tvivlar på det. Vattnet antagligen stekt hårddisken IMO. Swap det åter installera OS och hey presto. |
|
| |||
| |||
| Ah, och jag inte inse att det var den gamla ![]() Kan vara värt ett försök, beror på lagringsförhållanden. Men för att vara ärlig, även om det hade hänt för en månad sedan skulle det vara osannolikt att arbeta igen. Om du havn't fick aciidental skador täcka sedan försöker installera ett OS eller byta ut hårddisken och sedan installera OS Men om det är så gamla att det kanske inte ens vara värt att besvära. EDIT: Sorry Dave, utstationerade vid samma tidpunkt.
|
| |||
| |||
| även om jag kan få det arbetar jag sälja om jag inte tar bara kasta bort det |