![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, kan någon vänligen hjälp. Min vän hade några problem med hennes dator så hon gick in tillbehör och restaurerade den till ett tidigare datum. Vet inte om detta fungerat väl men som sedan dess fungerar det inte. Det börjar normalt och går till fönstren lastning skärm med den blå linjen som går över skärmen. Efter detta även om du bara på skärmen med små fönster logotyp på den och ingenting annat och det är så långt som du kan få. Jag har försökt att gå även om Bios och från och där, men samma sak händer. Det är en Compaq st så det kommer med återställa skivor. Problemet är att hon inte har sparat några uppgifter till skiva så vill inte göra en fullständig återställa om hon kan hjälpa det. Hoppas någon kan ge mig några idéer för att hjälpa henne. Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du starta upp i felsäkert läge
| |||
| |||
| Hej, Philthomas inte kommer det inte att starta upp i felsäkert läge. |
|
| |||
| |||
| Du behöver verkligen en XP-installations-CD .... Återställ diskar är inte idealisk. Med detta sagt, ta en titt på alternativen på Restore Disk .... det kan finnas en icke förstörande återställa, som lämnar uppgifter intakt. Annat fall, om uppgifterna är av avgörande betydelse, piska hårddisken och slavej det till en annan dator, för att få uppgifter av, sedan lägga tillbaka den och använda Återställ disk. |
|
| |||
| |||
| Hej philthomas, jag har inte försökt att i återställa skivan ännu inte titta på alternativ som jag trodde att det kan ta bort allt om det för henne. Jag gjorde upp med henne om slaving det till en annan dator, men jag kommer att titta på återställa skivan första att se vad som finns på den. Berättade för henne om att spara bilder och andra filer på skivan för ett tag sedan men det verkar ha fallit för döva öron lol. Tack för hjälpen. |