Laddar XP fryser även safemode inget användarnamn / pwd områden att försöka 2 inloggning Senast uppdaterad (mobo / cpu / ram) mammas systemet fungerat perfekt hela dagen genom flera omstarter, då plötsligt den kvällen den stoppades uppstart hela vägen in i Windows. Inte gradvis var uppstart upp perfekt och sedan inte alls. WinXP börjar ladda, blir bara förbi WinXP logo w / svart bakgrund stänk skärmen når Win logo w / blå bakgrund & rulla FLERFÄRGSTRYCK förloppsindikator längst ned. Men så fort att skärmen laster det fryser. Aldrig visar några användarnamn / lösenord för att försöka logga in.
Det går inte att starta upp i felsäkert läge heller, samma sak händer. Börjar ladda fönster, ser ut som det kommer att fungera men får bara förbi XP logo stänk skärmen och låser upp på samma ställe igen.
Den ASR disk som jag gjorde - och testade när jag gjorde det,% $ # & - kommer inte att fungera tyvärr, jag får ogiltiga diskfel. Jag har Win XP-skivan, men jag vill inte installera om Windows, eftersom min mamma har alla typer av andra program på det som hon inte längre har installerat exekverbara filer eller licens nycklar.
Senaste install / ändringar i systemet:
1) installation av ASUS Express Gate, men systemet har startats upp i regel minst två eller tre gånger efter att installera.
2) Installation av Data badvakt Verktyg v11.2 den nya hårddisken installera / köra kopia sw från Western Digital som kom w / hennes nya WD 1TB Green enheten. (Jag bort den nya enheten och hennes gamla säkerhetskopierade data driver någon gång efter det att problemet började i syfte att göra satsningen kopior på en av mina, så nu det enda enhet installerad på henne är hennes ursprungliga boot disk.) Hade inte använt installera verktyget ännu, gjorde starta en enhet kopia men ställde in kopia mindre än 1/10th på väg igenom. Drive kopia annullering och program som ligger nära både verkade vara normalt.
Förslag någon? Tack!
System:
Windows XP Pro (inte säker på om SP2 eller SP3)
mobo: ASUS M4A78T-E med 2.6GHz CPU och 4GB RAM
120gb Maxtor IDE hårddisk, 50gb used/70gb gratis |