mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Main OS Ikke gjenkjent Etter Installere Sekundær OS på en annen harddisk.

Reply

Thread Tools
Old 17 april 2009, 02:53
Medlem Group

Default Main OS Ikke gjenkjent Etter Installere Sekundær OS på en annen harddisk.

I øyeblikket har to harddisker på maskinen min, har min hovedkonto OS (Vista 32-bit) og den andre en som pleide å være et enkelt underordnede stasjonen. Jeg bestemte meg for å installere Vista 64-bit på den andre harddisk, dette gikk problemfritt. Jeg kan imidlertid nå bare oppstart i Vista 64-bit, og min viktigste OS synes å ha forsvunnet.

Jeg prøvde å endre boot rekkefølge i BIOS, bruker F8 direkte velge harddisken inneholder mine viktigste Vista (32-bits-en), men det holder på å starte i 64-bits-en. Når jeg fjerner den andre harddisken som brukes til å være den underordnede stasjonen (således tvinge datamaskinen til å starte i 1. harddisk), får jeg følgende melding: "Reboot og Velg riktig Boot enhet eller Sett Boot Media i utvalgte Boot enheten og trykker på en tast ".

Hva på jorden er det som skjer? Jeg liker å være i stand til å enkelt bytte mellom de to OS'es.

Takk på forhånd,

~ Tmocky.
Old 17 april 2009, 07:07
Administrator Group

Default Main OS Ikke gjenkjent Etter Installere Sekundær OS på en annen harddisk.

Sitat:
Originally Posted by tmockingbird View Post
Når jeg fjerner den andre harddisken som brukes til å være den underordnede stasjonen (således tvinge datamaskinen til å starte i 1. harddisk), får jeg følgende melding: "Reboot og Velg riktig Boot enhet eller Sett Boot Media i utvalgte Boot enheten og trykker på en tast ".
Det er et problem med 32bit OS, som er grunnen til at det ikke vil oppstart på sine egne eller med andre stasjonen vedlagt.

Jeg vil oppstart av 64bit-stasjonen, med 32bit-stasjonen som slave (sørg for at den viser i BIOS) så i Windiows se 32bit stasjonen fortsatt har en installert på den.

Høres ut som du kunne ha tørkes det.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17 april 2009, 09:22
Medlem Group

Yeahh jeg sjekket, og den primære harddisken inneholder 32-bit Vista fortsatt har alt på det. Jeg er positivt at det eneste jeg tørkes var andre harddisk, jeg spesifikt har sørget for å ikke røre mine viktigste OS. = (

Vil det være nyttig å bruke noen slags redskap for å prøve å reparere det som er på harddisken? Jeg skal gå prøve ut noen av mine CDer og se hva som skjer. =)

Takk for svaret, Hybr! D. = D
Old 17 april 2009, 09:27
Administrator Group

Ok, så legger bare 32bit (ikke starte) kjøre i.

Boot av OS CD og utføre en reparasjon.
Old 18 april 2009, 02:58
Medlem Group

Ahh, reparasjon fra OS CD direkte plukket opp oppstart problemet og fikset det i løpet av sekunder. Bør har prøvd dette før oppslaget zhaha, my bad. Nå hver gang jeg starte på nytt jeg får muligheten til hvilken stasjon til oppstart, yay.

Takk for tipset. = D
Old 18 april 2009, 03:13
Administrator Group

Good stuff, glad det er fikset.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Hjelp Med Turning Slave Harddisk hovedinnhold Harddisk Cogglesz Drivere og flyttbare medier 1 30 mars 2009 09:28
Hjelp til å installere en ny harddisk Broncofans General Software Chat 2 22 nov 2008 14:51
Installere en ekstra harddisk cd / dvd-brenner mpenney Drivere og flyttbare medier 6 21. sep 2008 07:14
Sekundær Drive wont arbeid, men fungerer når sin master stasjon ashaiba Drivere og flyttbare medier 16 18 mai 2008 21:12
Installere en SATA harddisk eparkes8 Drivere og flyttbare medier 4 8 januar 2008 00:13
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.