![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| I øyeblikket har to harddisker på maskinen min, har min hovedkonto OS (Vista 32-bit) og den andre en som pleide å være et enkelt underordnede stasjonen. Jeg bestemte meg for å installere Vista 64-bit på den andre harddisk, dette gikk problemfritt. Jeg kan imidlertid nå bare oppstart i Vista 64-bit, og min viktigste OS synes å ha forsvunnet. Jeg prøvde å endre boot rekkefølge i BIOS, bruker F8 direkte velge harddisken inneholder mine viktigste Vista (32-bits-en), men det holder på å starte i 64-bits-en. Når jeg fjerner den andre harddisken som brukes til å være den underordnede stasjonen (således tvinge datamaskinen til å starte i 1. harddisk), får jeg følgende melding: "Reboot og Velg riktig Boot enhet eller Sett Boot Media i utvalgte Boot enheten og trykker på en tast ". Hva på jorden er det som skjer? Jeg liker å være i stand til å enkelt bytte mellom de to OS'es. Takk på forhånd, ~ Tmocky. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Jeg vil oppstart av 64bit-stasjonen, med 32bit-stasjonen som slave (sørg for at den viser i BIOS) så i Windiows se 32bit stasjonen fortsatt har en installert på den. Høres ut som du kunne ha tørkes det. Min System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Yeahh jeg sjekket, og den primære harddisken inneholder 32-bit Vista fortsatt har alt på det. Jeg er positivt at det eneste jeg tørkes var andre harddisk, jeg spesifikt har sørget for å ikke røre mine viktigste OS. = ( Vil det være nyttig å bruke noen slags redskap for å prøve å reparere det som er på harddisken? Jeg skal gå prøve ut noen av mine CDer og se hva som skjer. =) Takk for svaret, Hybr! D. = D |
|
| |||
| |||
| Ok, så legger bare 32bit (ikke starte) kjøre i. Boot av OS CD og utføre en reparasjon. |
|
| |||
| |||
| Ahh, reparasjon fra OS CD direkte plukket opp oppstart problemet og fikset det i løpet av sekunder. Bør har prøvd dette før oppslaget zhaha, my bad. Nå hver gang jeg starte på nytt jeg får muligheten til hvilken stasjon til oppstart, yay. Takk for tipset. = D |
|
| |||
| |||
| Good stuff, glad det er fikset. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hjelp Med Turning Slave Harddisk hovedinnhold Harddisk | Cogglesz | Drivere og flyttbare medier | 1 | 30 mars 2009 09:28 |
| Hjelp til å installere en ny harddisk | Broncofans | General Software Chat | 2 | 22 nov 2008 14:51 |
| Installere en ekstra harddisk cd / dvd-brenner | mpenney | Drivere og flyttbare medier | 6 | 21. sep 2008 07:14 |
| Sekundær Drive wont arbeid, men fungerer når sin master stasjon | ashaiba | Drivere og flyttbare medier | 16 | 18 mai 2008 21:12 |
| Installere en SATA harddisk | eparkes8 | Drivere og flyttbare medier | 4 | 8 januar 2008 00:13 |
| Thread Tools | |
| |