![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| I dag har två hårddiskar i min dator, en har mitt huvudsakliga OS (Vista 32-bitars) och den andra används för att vara en enkel slavenheten. Jag bestämde mig för att installera Vista 64-bit på den andra hårddisken, detta gick felfritt. Men jag kan bara starta upp Vista 64-bitars, och min huvudsakliga OS verkar ha försvunnit. Jag försökte ändra boot ordning i BIOS, med F8 för att direkt välja hårddisk innehåller min huvudsakliga Vista (32-bitars en), men det håller på att starta upp i 64-bitars en. När jag tar bort den andra hårddisken som brukade vara slavej köra (alltså tvinga datorn att starta upp den 1 hårddisk) får jag följande meddelande: "Starta och Välj korrekt Boot enheten eller Insert Boot Media i utvalda Boot enheten och trycker på en knapp ". Vad händer? Jag skulle verkligen vilja ha möjlighet att enkelt växla mellan de två OS'es. Tack på förhand ~ Tmocky. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Jag vill starta upp i 64bit köra med 32bit-enhet som slavej (se till att det visar i BIOS) sedan Windiows kontrollera 32bit köra ännu en installation på den. Låter som du kan ha torkas det. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Yeahh Jag kollade och den primära hårddisken som innehåller 32-bitars Vista fortfarande har allt på det. Jag är positivt att det enda jag torkas var den andra hårddisken jag särskilt se till att inte röra mina främsta OS. = ( Skulle det vara lämpligt att använda något slags verktyg för att försöka reparera det som är på hårddisken? Jag ska gå prova några av mina cd-skivor och se vad som händer. =) Tack för svaret, Hybr! D. = D |
|
| |||
| |||
| Ok, så som bara 32bit (icke uppstart) köra i. Boot av OS CD och utföra en reparation. |
|
| |||
| |||
| Ahh, reparation av mitt OS CD direkt plockade upp uppstart problem och fast den på några sekunder. Bör har försökt att innan meddelanden zhaha, mitt fel. Nu varje gång jag starta om jag får möjlighet att som driver uppstart Yay. Tack för tipset. = D |
|
| |||
| |||
| Good stuff, glad att det är fixat. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp med Turning slavej hårddisken till Main Hårddisk | Cogglesz | Drives & Removable Media | 1 | 30 mars 2009 09:28 |
| Hjälp att installera en ny hårddisk | Broncofans | General Software Chat | 2 | 22 november 2008 14:51 |
| Installera en extra hårddisk CD / DVD-brännare | mpenney | Drives & Removable Media | 6 | 21 sep 2008 07:14 |
| Secondary Drive brukar fungera, men fungerar när dess befälhavare köra | ashaiba | Drives & Removable Media | 16 | 18 maj 2008 21:12 |
| Installera en SATA hårddisk | eparkes8 | Drives & Removable Media | 4 | 8 januari 2008 00:13 |
| Thread Tools | |
| |