mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Microsoft Access på Windows 98

Reply

Thread Tools
Old 31 mars 2008, 05:31
New Member Group

Default Microsoft Access på Windows 98

Jeg har en gammel datamaskin som kjører Microsoft Access reservations programmet på Windows 98. Jeg tror at datamaskinen er i ferd med å dø, og er sannsynligvis utover rimelig reparasjon så hvor enkelt / vanskelig ville det være å eksportere program til en nyere datamaskin som kjører Windows XP.Would det være mulig å bare å koble harddisken til en nyere maskin eller ville XP ikke anerkjenne noen av de 98 Access program.
Noen råd eller hjelpe ville være mye verdsatt. Alan
Old 31 mars 2008, 05:57
Donor Group

Du kan plugge harddrive til en ny datamaskin som kjører Windows XP, men du må sette harddisken skal du kobler til datamaskinen som en slave stasjonen, hvis den Windows XP-datamaskinen har tilgang allerede installert og er en nyere versjon da skal være bakoverkompatibel og kjøre databasen uten problemer. Hvis du bestemmer deg for å kopiere databasen må du sørge for at du kopiere alle componets knyttet til databasen (hvis det er en inter-relasjonsdatabase)

Min System: --

Prosessor (er):
Intel 2,4 GHz Core 2 Quad
Hovedkort:
Acer EG31M
RAM-minne:
2 gig DDR2 667
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 8400GS
Lydkort:
Realtek High Definition Om bord
Harddisk (er):
500GB + 250GB + 180gb SATA 2
Optisk stasjon (er):
DVD-RW + DVD
Case / PSU:
UNBRANDED Case og PSU @ 500 watt
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Skjerm (er):
19 "LCD og 15 tommers LCD
Operating System (s):
Trippel Boot - Windows Vista Ultimat
Old 31 mars 2008, 06:15
New Member Group

Tusen takk, jeg vil gi den et bash. Fingrene krysset.
Old 31 mars 2008, 12:13
Donor Group

Det er flere ord i spørsmålet ditt. Microsoft Access reservations programmet. Programmet vil sannsynligvis være skrevet på enten Visual Basic (hvis det er en. Exe) eller i Visual Basic for Applications (hvis de har. Ma * suffikser) og ja, som vil bli runnable fra en ny datamaskin som har Microsoft Access på den. Det samme er sant for Microsoft Access-databasefiler du har - de biter med. Mdb suffikset.

Hva du ikke kan gjøre, er imidlertid kjører Microsoft Access selv om du har ikke installert det på den nye datamaskinen. Du må ha Microsoft Office installerer CD som du brukte på den første datamaskinen eller du trenger en nyere versjon. Bare peke på den underordnede stasjonen og dobbeltklikke MSACCESS.EXE er ikke tenkt å skaffe deg det du håper på.

Har du CD-en? Vil du beskrive programmet i mer detalj - kanskje bare bruker en Access-database, men ikke trenger å installere, det avhenger av hvor den kom fra. Hva gjør du kjører på Windows 98-maskin for å få systemet opp på skjermen din?

Hva slags backup har du allerede funnet i den gamle maskinen filer som du ikke vil miste?

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Microsoft Access 2007 Cant Åpne alle filer sulemanzubidi Office Suites & Applications 0 15 oktober 2009 02:05
Microsoft Releases Windows 7 og Windows Server 2008 R2 philthomas Windows-operativsystemer 0 23 juli 2009 01:54
(Microsoft MN-500 Router) Får ikke tilgang til basestasjon Management Tool veleron11 Nettverk, modem og VoIP 0 6 juni 2009 14:02
Microsoft Access på delt stasjon bigyin Office Suites & Applications 2 11 august 2008 13:36
Microsoft Access Troubles tiger Bowden Office Suites & Applications 1 11 januar 2008 08:11
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.