![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Frågan är nu inte "Är Vista Dead?" Den är. Den verkliga frågan är: Kan Microsoft få Windows 7 ut i tid för att rädda sitt skrivbord dominans? Jag tror att Microsoft "kan" dra av det. Så här gör du.
Vista är död. Det är inte vad Bill Gates sa vid ett seminarium om företags välgörenhet i Miami den 4 april, men det skulle lika gärna kunna ha varit. Vad Gates egentligen sade, i enlighet med Reuters rapport, är att han förväntar sig att nästa desktop version av Windows, Windows 7, kommer att släppas "någon gång under nästa år eller så." Goodbye Vista. Det har inte varit kul att känna dig. Jag förutspådde att Microsoft gav upp på Vista i januari. Det verkar som jag hade rätt. Microsofts eget top brass hade hatade Vista när den första kom ut, varför skulle de förväntar sig någon annan gillar det? Vista SP1 har visat sig vara en smärtsam uppgradera och dess resultat fortfarande släpar efter XP SP2 och den fortfarande outgivna XP SP3. Vad värre är, från en Microsoft verkställande synvinkel Windows är faktiskt förlora skrivbordet marknadsandel till Mac OS X och Linux. Microsoft aldrig förlorar skrivbordet marknadsandel. Men med Vista Microsoft äntligen förlora kunder. Jag tror Microsoft såg handstilen på väggen tidigt. Företaget började spela upp Windows 7 så tidigt som juli 2007. Nu har Microsoft affärsplan är alltid att få sina kunder att uppgradera till nästa version. Det är hur de gör sina miljarder. Men i detta fall, Vista var knappt ut genom dörren. Kan Microsoft verkligen göra en Windows 7 som kan fartyg från 2009 som kommer att vinna kunder? Vista var ökända för sin blåsta tidsfrister. Windows 7 ska inte bara byta ut den trasiga Vista, det har att övertyga Microsofts kunder att Windows 7 kommer verkligen vara bättre än XP. Det kommer inte att bli lätt. Jag tycker att det är mer än lite talande att Microsoft har gett XP Home ett nytt hyresavtal om livet för UMPC (Ultra Mobile PC). Fortfarande. Jag tror att Microsoft har en kort sin hylsa som bara kan hålla sina kunder nöjda och gör det i 2009: Server 2008 Workstation ............... Hela historien här: http://www.eweek.com/c/a/Windows/Mic...s-up-on-Vista/ Mitt System: Hem Bygg
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| För att vara ärlig när Vista lanserades förra året bestämde jag mig för att stanna med xp så länge som möjligt av två skäl 1 Alla mina apps / hårdvara där 32-bitars och jag gjorde vill ha besväret med att vänta för förarna att fånga upp så mycket av dem Arent fönster, dvs min skrivare, modem.tv kort, ljudkort, etc och när de då trycka den 64bit versionen så mycket jag didnt vill ha det, 2 En ny lansering av Windows är alltid "Det säkraste, den mest säkra, tillförlitliga, bästa användargränssnitt etc. bara för att ta reda på sex månader fram det säkerhetshål en ko kunde gå igenom, eller är bristfällig på platser, instabila när de kombineras med en viss m / b eller RAM eller grafikkort eller bara allmänt skit tills första service pack kommer ut Så jag väntar en stund fortfarande använder XP, hoppas på goda nyheter för vista, Då jag här hur så många människor kommer tillbaka till XP, hur många st supplers återigen erbjuda xp och inte vista där maskiner och sedan läste jag att Microsoft lanserar ett nytt fönster i 2009 sin bara rykten, men jag bestämmer mig för att vänta lite längre och nu det här inlägget, och jag tror att sjuk-minne med xp för bara lite längre tid, kanske så lång att by-pass vista helt och hoppa rakt in i nya fönster 7 med sp1 naturligtvis
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Rodna, det var samma för mig, jag trodde jag skulle gå till vista snart efter jag min nya dator (en månad eller två) så att jag kan spela spelen i DX10, men annars skulle jag ha fastnat med XP. Men nu tycks jag inte kommer att få Vista alls.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Att gå över från Microsoft Office 2007 Outlook på datorn 2 Microsoft Office X Entoutage på Mac | jjuli | Office Suites & Applications | 0 | 11 juni 2009 15:52 |
| Microsoft Office 2000 och Vista | Brierly | Office Suites & Applications | 2 | 22 november 2008 07:37 |
| Kan jag använda en gammal XP-versionen av Microsoft Word på min Vista dator | bluevin123 | General Software Chat | 6 | 10 april 2008 15:53 |
| Gratis operativsystem från Microsoft, Vista, XP, osv | SocialWarfare | Windows-operativsystem | 7 | 18 oktober 2007 04:44 |
| Microsoft-program och nya Vista | Computer Spec | General Software Chat | 4 | 20 oktober 2006 02:52 |
| Thread Tools | |
| |