![]() |
|
| |||
| |||
| Fan jag hatar dessa sökmotorer på forum. Itried söka detta innan jag postat och kom med ett hundra resultat, men ingen som behandlar min fråga. Hur som helst, jag bara klar med min nya bygga och min kompis sa till mig att han var 32 bitars XP. Jag frågade varför denna fråga. Han sa att min nya bygga var 64-bitars. Min fråga är, skulle jag kunna besegra syftet med nybyggnation av lösa för 32 bitars XP, eller finns det inte en signifigent tillräcklig skillnad för den genomsnittlige killen att lägga märke till? Im inte SAVY nog att veta vad allt detta betyder, så bara ge mig en bra analogi. Min kompis säger det svårt att verkligen ge en analogi för att illustrera skillnaderna. Jag kommer att usinig min nya bygga för en massa video rendering. Thanx! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan köra mer än 3.5GB RAM med 64bit, annat än att det har föga nytta just nu. 64bit drivrutiner är fortfarande buggig med viss hårdvara. Vissa program kommer också att inte köra på 64bit. Personligen skulle jag bo med 32bit av Temne 64bit blir standard kommer det troligen att bli ett nytt OS, eller ens två.
| |||
| |||
| Tack så mycket för ditt snabba svar. Jag vill veta innan jag började anpassa min nya utformning. Genom att titta på min dator rummet, man tror att jag vill veta vad jag gör, vad som med all skit och reservdelar och sånt om runt. Sanningen skall fram har jag inte. Plus, min nybyggnation är bara 2GB RAM också. Thanx igen. |
|
| |||
| |||
| WinXP 64bit körs mer snabb än 32bit. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| WinXP x64 är fruktansvärt. Vista x64 är mycket bättre och det bästa lösningen om du har mer än 2GB RAM. Det finns verkligen inte mycket av hårdvara oförenligt med x64 spara riktigt gamla enheter som parallellt skrivare, och det enda program som inte får köra 16-bitars (gamla) apps. Det är värt det om du har så mycket RAM.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag tror att det beror på vad du använder datorn för ... Jag har en 64bit Bärbar dator och en 32bit Desktop Om du använder datorn bara för surfning och bara grunderna jag skulle gå med 64bit om du gillar att spela en massa tv-spel och installera en massa grejer på datorn jag skulle gå med 32bit. En sak att se upp för i 64bit är förare, jag har en hel del produkter som jag inte längre kan köra på min bärbara dator eftersom det inte finns några 64bit drivrutiner ut. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Post om du har en aning om vad du är på ca.Var är den punkt i x64 om allt du ska göra är att surfa på webben? Även om så Carbon säger att det är mer stabilt nu Jag vill fortfarande hålla fast vid x86 (32-bitars) om thats jag använde datorn för.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows inte fungerar och Microsoft Office | Bryssel | Virus, spionprogram och säkerhet | 7 | 21 september 2009 12:35 |
| Microsoft / Windows Update Idag 7/28/09 | evilfantasy | Windows-operativsystem | 0 | 28 juli 2009 13:44 |
| Microsoft Releases Windows 7 och Windows Server 2008 R2 | philthomas | Windows-operativsystem | 0 | 23 juli 2009 01:54 |
| Microsoft Office i Windows XP och Windows ... | arnoldo2007 | Office Suites & Applications | 4 | 21 november 2008 01:23 |
| Microsoft Access för Windows 98 | alanturner81 | Windows-operativsystem | 3 | 31 mars 2008 12:13 |
| Thread Tools | |
| |