![]() |
|
| |||
| |||
| Am använder Windows XP och får detta felmeddelande. Jag kan ta sig in i felsäkert läge, men inte kan få startmenyn att köra, det är bara en tom skärm. Finns det något sätt att få den här filen tillbaka? Detta skedde inte långt efter en bakdörr trojan hittades på min dator. Skulle de vara ansluten? Har AVG anti-virus program, men hittade inte det. Var en Spyware program som plockade upp det och sedan jag i karantän den. Hjälp! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du inte kan ta sig in i windows det gör det svårt att ersätta filer.
Om jag var du jag skulle bara sätta den XP-skivan i datorn och göra en windows reparation. Det bör bara ta 30 minuter och datorn kommer fortfarande att vara på samma sätt tidigare. Om du inte vet hur man gör detta vill jag veta. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Ah, inte har en XP-cd. Har fått den saknade filen på ett USB-minne och starta upp i felsäkert läge. När jag försöker att välja enhet, säger enheten inte är redo. Någon aning om vad de ska göra härnäst? |
|
| |||
| |||
| Har USB penna driva arbetet i en annan maskin? |
|
| |||
| |||
| Ja, det gör det, har bara använt det i datorn jag på nu. |
|
| |||
| |||
| Hmmm. thats udda, det kan komma att USB är ställt till det på din andra dator också. Jag föreslår att trycka på F8 när driva datorn och välj "senast kända konfiguration som fungerade" i stället för felsäkert läge. I annat fall att få en XP-cd. |
|
| |||
| |||
| Senast kända konfiguration fungerar inte heller! Har en XP SP2 CD, kommer att göra något? |
|
| |||
| |||
| Nope. |
|
| |||
| |||
| Det fanns inte en CD med datorn. Finns det något sätt att återställa den, utan att förlora data? |
|
| |||
| |||
| Vilket varumärke är datorn? Är återställa programvara inbyggd i datorn? Chanserna är även om du kan komma åt den inbyggda återställa funktionen kommer det att torka allt. Bäst att skaffa en XP CD, de flesta människor har en, kan inte du låna en? |