mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Saknade "SearchSetting.msi" pelase hjälp!

Reply

Thread Tools
Old 8 januari 2008, 12:33
New Member Group

Default Saknade "SearchSetting.msi" pelase hjälp!

Everytime I öppna sometnig relaterade till min fönstren .. (t.ex.: Min dator, Windows Internet exploer ext ..) Jag får det här fönstret pop up sayin "Vänta medan Windows konfigurerar sökinställningar" sedan anoughter fönster poppar upp sayin
"Den funktion som du försöker använda finns på en nätverksresurs det är unavalible.
Klicka på OK för att försöka igen, eller ange en alternativ sökväg till en mapp som innehåller installationspaketet "SearchSetting.msi" i bext nedan "
så vissa såg ner han linje jag thik jag mat har förtjust detta.
någon som vet hoe att lösa problemet ?....
eller där jag kan ladda ner filen?
pleae hjälp!
Old 9 januari 2008, 15:38
Moderator-gruppen

Strange ...

Du postat denna fråga på ett annat forum tidigt igår. Du fick ett bra svar att använda Systemfilsgranskaren en kort stund senare. Då har du kommit och efter samma sak här.

Här var ditt andra inlägg http://www.techsupportforum.com/micr...ease-help.html

Du kanske kan komma runt problemet utan en disk eftersom många datorer som kommer förinstallerade med XP kommer att ha XP skivavbilden brännas till HD.

Här är några instruktioner

Citat:
Det finns omständigheter där du kan ha en rättslig installation av Windows XP utan en installations-CD. Detta kan orsaka en del panik när du senare i uppdrag att se till att du har CD: n innan du installerar en annan programvara eller maskinvara. Om du är juridiskt är chansen att du är okej ändå.
Det scenario som verkar vanligaste är en tillverkare som förinstallerar Windows XP för dig och sedan inte ge dig en CD för att gå med den. Jag tror att detta är en dålig metod, men jag förstår att det kan rädda tillverkaren och i slutändan du lite pengar.
Förhoppningsvis kommer det att tillverkaren har gjort är att kopiera Windows XP-CD-ROM bild till din hårddisk. Hårddiskar är så stora i dag att göra detta tar mycket liten plats och har vissa fördelar jag ska tala om på en sekund.
Ta reda på om CD-ROM bilden på din dator, söka efter en mapp som heter I386. Det kan finnas flera men det vi bryr oss kommer att innehålla närmare 7.000 filer, varav två kommer att Winnt.exe och winnt32.exe. Katalogen I386 är normalt en av de högsta nivån kataloger om fördelningen CD-ROM men viktigast är den katalog som innehåller distribuerade exemplar av Windows XP. Winnt.exe och Winnt32.exe är DOS och skyddat läge setup program, respectively. (Du skulle bara behöva dem om du planerar att installera Windows XP från scratch - jag använder dem här som ett enkelt sätt att indentify att vi har rätt katalog.)
Så nu när du vet att du har CD-ROM bild, tänk om någon senare installationen frågar efter CD-ROM?
Inte oroa sig, det är faktiskt ganska enkelt. Typiskt "Infoga CD" visas har endast en OK och Avbryt knappen. Tryck OK, gör det möjligt att misslyckas. I nästa dialogruta kommer normalt att be dig att lämna platsen för CD-ROM, skriv in den fullständiga sökvägen till katalogen I386 du upptäckt ovan.
That's it. Men det blir bättre.
Windows minns. Nu när du har berättat om Windows installations-CD: bilden är det kommer ihåg det. Nästa gång du är i en situation som kan kräva installations-CD Windows kommer att se det först, om den finner det den behöver så kommer det inte att bry sig om att be om det.
Personligen tycker jag är ganska händig - så mycket så att även om jag har mina Windows-CD jag även kopiera den till min hårddisk och Windows pekar på att kopiera den första gången man frågar. Då jag behöver inte tänka på det eller sätta in cd-skivan igen. Och denna teknik fungerar för många andra CD-ROM-baserade produkter, inklusive Microsoft Office.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10 januari 2008, 13:18
New Member Group

Jag Nej jag upp det på flera fourms lol
och jag har tryed Systemfilsgranskaren men fortfarande ingen ser !:/...
och jag fann att information du hittade mig alreday fortfarande fanx though.
wel jag tryed att flytta det till dem båda filerna den säger.
Men är du ning att köra då?. Jag sorts blev förvirrad. Jag ville inte köra dem justincase det ominstallera allt från scratch.
thanx 4 förslaget.
Old 10 januari 2008, 13:54
Moderator-gruppen

TBH, om Systemfilsgranskaren kunde inte hjälpa det är nog enklast att bara göra en ren ominstallation. Jag förväntar mig att det kan vara ett virus relaterade problem ändå.

Old 8 maj 2008, 23:26
New Member Group

Jag har samma problem, och det var inte möjligt att lösa det genom att installera om Windows XP SP2 på min dator.
Det sömmar som problemet blir när jag hämtat, några dagar innan en MP3-program från webben. Det är därför jag tycker är en sorts adware.

Problemet är, som sägs av andra medlemmar, är att när jag försökte köra antingen Internet Explorer eller Windows Explorer körs datorn i popup av Windows Installer och sedan en annan popup visas med namnet "searchsettings". Det gjorde mig galen.

Men när jag tittade på katalogerna på min dator med det namnet, det är vad jag hittade:
Enligt sökväg: C: \ Program \ Sökinställningar finns där vissa filer och jag mapp som innehåller mappen kb125 och ett par filer på den. På den vägen jag hittade filen SearchSettings.exe och legend: Sökinställningar Application Vendio Services Inc.

Du kan se över det bolaget som finns "bakom" den löpande processen.

Här är hur jag löser problemet (administratören kan kontrollera och rådgivning oss alla om detta är rätt. Egentligen vet jag inte, men det fungerar för mig)

1. Jag kör "regedit" på rymmen tillämpning av XP.
2. ]Jag gör en säkerhetskopia av registret, eftersom jag planerat att radera några filer av det. (detta är mycket farligt eftersom du kan göra din dator för att krossa)
3. Jag tittade i registret för denna kedja E312764E-7706-43F1-8DAB-FCDD2B1E416D och fann det på följande tre register och raderade dem. Observera att följande tre register är inte de enda som innehåller samma kedja:

A. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Classes \ SearchSettings.BHO.1 \ CLSID
B. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Classes \ SearchSettings.BHO \ CLSID
Raderas även registret (o värde) som är under föregående sökväg och vars namn är rundning,
C. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Cu rrentVersion \ Explorer \ Browser Helper Objects (E312764E-7706-43F1-8DAB-FCDD2B1E416D)

4. Sen gick jag till den mapp där jag har searchSettings fil som under vägen:
5. "C: \ Program \ Search Settings" och radera alla filer (Eftersom jag hade problem att stryka "SearchSettings, ändrade jag bara namnet, även om vissa register försökt att hitta den.
6. Stängningen min dator och började om

Och det fungerar!
Old 8 maj 2008, 23:56
Moderator-gruppen

Låt oss titta på en HJT logg.

Ladda ner och byta namn HijackThis (HJT)
  • Dubbelklicka på HJTInstall.
  • Klicka på Installera knappen.
  • Det kommer automatiskt plats HJT i C: \ Program \ TrendMicro \ HijackThis \ HijackThis.exe.
  • Efter installation, HijackThis bör öppna för dig.
  • Nära HijackThis och döp om den.
  • Gå till C: \ Program Files \ Trend Micro \HijackThis.exe
  • Högerklicka på HijackThis.exe och välj Byt namn.
  • Skriv in sniper.exe och tryck Ange.
  • Högerklickasniper.exe och välj Skicka till > Desktop (Skapa genväg)
  • Från skrivbordet öppna HijackThis.
  • Om du använder Windows Vista, Högerklicka och Kör som administratör.
  • Klicka på Har en av datorn och spara en loggfil knappen
  • HijackThis kommer att skanna och sedan en logg kommer att öppna i Anteckningar.
  • Kopiera och klistra in hela innehållet i loggfilen i ditt inlägg.
  • Don't har HijackThis fixa något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig.
Trots att vi har bytt namn HijackThis till prickskytt vi fortfarande kallar det för HijackThis eller HJT.

Old 11 Maj 2008, 19:18
New Member Group

Här är den:

Scan saved at 09:15:33, den 11/05/2008
Plattform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal
Kör processer:
C: \ WINDOWS \ System32 \ Smss.exe
C: \ WINDOWS \ system32 \ Winlogon.exe
C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe
C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe
C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe
C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe
C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccSetMgr.exe
C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccEvtMgr.exe
C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ SPBBC \ SPBBCSvc.exe
C: \ WINDOWS \ system32 \ Spoolsv.exe
C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe
C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth-programvara \ bin \ btwdins.exe
C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ DefWatch.exe
c: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee AntiSpyware \ massrv.exe
C: \ Program \ mcafee.com \ agent \ mcdetect.exe
c: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mctskshd.exe
C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Microsoft Shared \ VS7DEBUG \ MDM.EXE
C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe
C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ Rtvscan.exe
C: \ Program \ DynDNS Updater \ DynDNS.exe
C: \ WINDOWS \ Explorer.EXE
C: \ WINDOWS \ AGRSMMSG.exe
C: \ Program \ McAfee.com \ VSO \ mcvsshld.exe
C: \ Program \ mcafee.com \ agent \ mcagent.exe
c: \ archiv ~ 1 \ mcafee.com \ vso \ mcvsescn.exe
C: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee ~ 1 \ masalert.exe
C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe
C: \ Program \ HP \ HP Software Update \ HPWuSchd.exe
C: \ Program \ HP \ hpcoretech \ hpcmpmgr.exe
C: \ WINDOWS \ SOUNDMAN.EXE
C: \ WINDOWS \ system32 \ igfxtray.exe
C: \ WINDOWS \ system32 \ hkcmd.exe
C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccApp.exe
C: \ Archiv ~ 1 \ SYMANT ~ 1 \ VPTray.exe
C: \ Archivos de programa \ iTunes \ iTunesHelper.exe
C: \ Program \ Microsoft ActiveSync \ wcescomm.exe
C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe
C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ GoogleToolba rNotifier.exe
C: \ Archivos de programa \ HP \ Digital Imaging \ bin \ hpqtra08.exe
C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ rapimgr.exe
C: \ Program \ Internet Explorer \ IEXPLORE.EXE
C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Web Companion \ 2007 \ ENCWCSVR.EXE
C: \ Archivos de programa \ iPod \ bin \ iPodService.exe
C: \ Program \ Microsoft Office \ Office11 \ Winword.exe
C: \ Program \ Microsoft Office \ Office11 \ Powerpnt.exe
C: \ Program \ Nero \ Nero 7 \ Nero StartSmart \ NeroStartSmart.exe
C: \ Program \ Adobe \ Acrobat 5.0 \ Acrobat \ Acrobat.exe
C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Adobe \ Web \ AOM.exe
C: \ Program \ Nero \ Nero 7 \ Core \ nero.exe
C: \ Archivos de programa \ Trend Micro \ HijackThis \ HijackThis.exe
R0 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Toolbar, LinksFolderName = Vínculos
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - C: \ Program \ Adobe \ Acrobat 5.0 \ Acrobat \ ActiveX \ AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll
O2 - BHO: Complemento del Asistente para Internet de Encarta - (955BE0B8-BC85-4CAF-856E-8E0D8B610560) - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Web Companion \ 2007 \ ENCWCBAR.DLL
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - (AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7) - C: \ Program \ google \ googletoolbar2.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - (AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D) - C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ 3.0.1225.986 8 \ swg.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - (BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655) - C: \ archiv ~ 1 \ mcafee.com \ vso \ mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: Asistente para Internet de Encarta - (147D6308-0614-4112-89B1-31402F9B82C4) - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Web Companion \ 2007 \ ENCWCBAR.DLL
O3 - Toolbar: & Google - (2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F) - C: \ Program \ google \ googletoolbar2.dll
O4 - HKLM \ .. \ Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [VSOCheckTask] "C: \ Archiv ~ 1 \ McAfee.com \ VSO \ mcmnhdlr.exe" / checktask
O4 - HKLM \ .. \ Run: [VirusScan Online] C: \ Program \ McAfee.com \ VSO \ mcvsshld.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [MCAgentExe] C: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mcagent.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [OASClnt] C: \ Program \ McAfee.com \ VSO \ oasclnt.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [_AntiSpyware] C: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee ~ 1 \ masalert.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [MCUpdateExe] C: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mcupdate.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [QuickTime Task] "C: \ Archivos de programa \ QuickTime \ qttask.exe"-atboottime
O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe"
O4 - HKLM \ .. \ Run: [HP Software Update] "C: \ Program \ HP \ HP Software Update \ HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ HP \ hpcoretech \ hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM \ .. \ Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM \ .. \ Run: [IgfxTray] C: \ WINDOWS \ system32 \ igfxtray.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [HotKeysCmds] C: \ WINDOWS \ system32 \ hkcmd.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccApp.exe"
O4 - HKLM \ .. \ Run: [vptray] C: \ Archiv ~ 1 \ SYMANT ~ 1 \ VPTray.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [iTunesHelper] "C: \ Archivos de programa \ iTunes \ iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM \ .. \ Run: [NeroFilterCheck] C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Ahead \ Lib \ NeroCheck.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [H / PC Connection Agent] "C: \ Program \ Microsoft ActiveSync \ wcescomm.exe"
O4 - HKCU \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe
O4 - HKLM \ .. \ Run: [CTFMON.EXE] C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ GoogleToolba rNotifier.exe
O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "Servicio LOCAL)
O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "Servicio de röda")
O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "SYSTEM")
O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: MagicDisc.lnk = C: \ Program \ MagicDisc \ MagicDisc.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C: \ Archivos de programa \ HP \ Digital Imaging \ bin \ hpqtra08.exe
O8 - Extra sammanhang menyobjektet: E & xportar en Microsoft Excel - res: / / C: \ Archiv ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Skicka ett & Bluetooth - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth Software \ btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Consola de Sun Java - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favoritfilm - (2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F) - C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - (2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F) - C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorit ... - (2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F) - C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ INetRepl.dll
Ø9 - Extra button: Referencia - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ Archiv ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Barra de Búsqueda de Encarta - (B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C) - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Search Bar \ ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: @ btrez.dll, -4015 - (CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F) - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth Software \ btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @ btrez.dll, -4017 - (CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F) - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth Software \ btsendto_ie.htm
Ø9 - Extra button: Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Archivos de programa \ Messenger \ msmsgs.exe
Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Archivos de programa \ Messenger \ msmsgs.exe
Ø12 - Plugin for. Spop: C: \ Program \ Internet Explorer \ Plugins \ NPDocBox.dll
O16 - DPF: (051D0E35-F4E3-4C8D-B411-AB0875F4C683) (Anark Client 4.0 ActiveX Control) -- http://install.anark.com/client/vers...n/AMClient.cab
O16 - DPF: (0713E8A2-850A-101B-AFC0-4210102A8DA7) (Microsoft TreeView Control, version 5.0 (SP2)) -- http://download.mcafee.com/molbin/sh...2/ComCtl32.cab
O16 - DPF: (4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21) (McAfee.com Operating System Class) -- http://download.mcafee.com/molbin/sh...1/mcinsctl.cab
O16 - DPF: (4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537) (MSN Photo Upload Tool) -- http://by123fd.bay123.hotmail.msn.co...s/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: (54BE6B6F-3056-E470B-97E1-BB92E051B6C4) (DeviceEnum Class) -- http://h20264.www2.hp.com/ediags/dd/...osticsxp2k.cab
O16 - DPF: (6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC) --
O16 - DPF: (BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389) (DwnldGroupMgr Class) -- http://download.mcafee.com/molbin/sh...26/mcgdmgr.cab
O18 - Protocol: skype4com - (FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D) - C: \ Archiv ~ 1 \ Archiv ~ 1 \ Skype \ SKYPE4 ~ 1.DLL
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth-programvara \ bin \ btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ DefWatch.exe
O23 - Service: DynDNS Updater Service (DynDNS_Updater_Service) - Kana Solution - C: \ Program \ DynDNS Updater \ DynDNS.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C: \ Program \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Servicio del iPod (iPod Service) - Apple Inc. - C: \ Archivos de programa \ iPod \ bin \ iPodService.exe
O23 - Service: Kodak Camera Connection Software (KodakCCS) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ drivers \ KodakCCS.exe (fil saknas)
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C: \ Archiv ~ 1 \ Symantec \ LIVEUP ~ 1 \ LUCOMS ~ 1.exe
O23 - Service: McAfee AntiSpyware Service - McAfee, Inc. - C: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee AntiSpyware \ massrv.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - McAfee, Inc. - C: \ Program \ mcafee.com \ agent \ mcdetect.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - McAfee Inc. - c: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ vso \ mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - McAfee, Inc. - C: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mctskshd.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc. - C: \ Archiv ~ 1 \ McAfee.com \ Agent \ mcupdmgr.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C: \ Archivos de programa \ Nero \ Nero 7 \ Nero BackItUp \ NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Ahead \ Lib \ NMIndexingService.exe
O23 - Service: PML Driver HPZ12 - HP - C: \ WINDOWS \ system32 \ HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - Symantec - C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ SavRoam.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ SPBBC \ SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ Rtvscan.exe
O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software GmbH - C: \ WINDOWS \ System32 \ TuneUpDefragService.exe
--
End of file - 12124 bytes

Tack
Old 11 Maj 2008, 20:25
Moderator-gruppen

Avinstallera ett av säkerheten sviter (Norton / Symantec och McAfee) och se om det hjälper något. Köra två antivirusprogram och brandväggar är aldrig en bra idé.

Old 11 Maj 2008, 20:33
New Member Group

Tack,
Vilken av dem är bäst?
Old 12 maj 2008, 08:34
Moderator-gruppen

Varken i min mening. Antingen en betalt för?

Skulle ni gå med en gratis brandvägg och antivirus?

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.