![]() |
|
| |||
| |||
| Everytime I öppna sometnig relaterade till min fönstren .. (t.ex.: Min dator, Windows Internet exploer ext ..) Jag får det här fönstret pop up sayin "Vänta medan Windows konfigurerar sökinställningar" sedan anoughter fönster poppar upp sayin "Den funktion som du försöker använda finns på en nätverksresurs det är unavalible. Klicka på OK för att försöka igen, eller ange en alternativ sökväg till en mapp som innehåller installationspaketet "SearchSetting.msi" i bext nedan " så vissa såg ner han linje jag thik jag mat har förtjust detta. någon som vet hoe att lösa problemet ?.... eller där jag kan ladda ner filen? pleae hjälp! |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Strange ... Du postat denna fråga på ett annat forum tidigt igår. Du fick ett bra svar att använda Systemfilsgranskaren en kort stund senare. Då har du kommit och efter samma sak här. Här var ditt andra inlägg http://www.techsupportforum.com/micr...ease-help.html Du kanske kan komma runt problemet utan en disk eftersom många datorer som kommer förinstallerade med XP kommer att ha XP skivavbilden brännas till HD. Här är några instruktioner Citat:
|
| |||
| |||
| Jag Nej jag upp det på flera fourms lol och jag har tryed Systemfilsgranskaren men fortfarande ingen ser !:/... och jag fann att information du hittade mig alreday fortfarande fanx though. wel jag tryed att flytta det till dem båda filerna den säger. Men är du ning att köra då?. Jag sorts blev förvirrad. Jag ville inte köra dem justincase det ominstallera allt från scratch. thanx 4 förslaget. |
|
| |||
| |||
| TBH, om Systemfilsgranskaren kunde inte hjälpa det är nog enklast att bara göra en ren ominstallation. Jag förväntar mig att det kan vara ett virus relaterade problem ändå.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Jag har samma problem, och det var inte möjligt att lösa det genom att installera om Windows XP SP2 på min dator. Det sömmar som problemet blir när jag hämtat, några dagar innan en MP3-program från webben. Det är därför jag tycker är en sorts adware. Problemet är, som sägs av andra medlemmar, är att när jag försökte köra antingen Internet Explorer eller Windows Explorer körs datorn i popup av Windows Installer och sedan en annan popup visas med namnet "searchsettings". Det gjorde mig galen. Men när jag tittade på katalogerna på min dator med det namnet, det är vad jag hittade: Enligt sökväg: C: \ Program \ Sökinställningar finns där vissa filer och jag mapp som innehåller mappen kb125 och ett par filer på den. På den vägen jag hittade filen SearchSettings.exe och legend: Sökinställningar Application Vendio Services Inc. Du kan se över det bolaget som finns "bakom" den löpande processen. Här är hur jag löser problemet (administratören kan kontrollera och rådgivning oss alla om detta är rätt. Egentligen vet jag inte, men det fungerar för mig) 1. Jag kör "regedit" på rymmen tillämpning av XP. 2. ]Jag gör en säkerhetskopia av registret, eftersom jag planerat att radera några filer av det. (detta är mycket farligt eftersom du kan göra din dator för att krossa) 3. Jag tittade i registret för denna kedja E312764E-7706-43F1-8DAB-FCDD2B1E416D och fann det på följande tre register och raderade dem. Observera att följande tre register är inte de enda som innehåller samma kedja: A. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Classes \ SearchSettings.BHO.1 \ CLSID B. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Classes \ SearchSettings.BHO \ CLSID Raderas även registret (o värde) som är under föregående sökväg och vars namn är rundning, C. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Cu rrentVersion \ Explorer \ Browser Helper Objects (E312764E-7706-43F1-8DAB-FCDD2B1E416D) 4. Sen gick jag till den mapp där jag har searchSettings fil som under vägen: 5. "C: \ Program \ Search Settings" och radera alla filer (Eftersom jag hade problem att stryka "SearchSettings, ändrade jag bara namnet, även om vissa register försökt att hitta den. 6. Stängningen min dator och började om Och det fungerar! |
|
| |||
| |||
| Låt oss titta på en HJT logg. Ladda ner och byta namn HijackThis (HJT)
|
|
| |||
| |||
| Här är den: _____________________________ Loggfil av Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 09:15:33, den 11/05/2008 Plattform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Boot mode: Normal Kör processer: C: \ WINDOWS \ System32 \ Smss.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Winlogon.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccSetMgr.exe C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccEvtMgr.exe C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ SPBBC \ SPBBCSvc.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Spoolsv.exe C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth-programvara \ bin \ btwdins.exe C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ DefWatch.exe c: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee AntiSpyware \ massrv.exe C: \ Program \ mcafee.com \ agent \ mcdetect.exe c: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mctskshd.exe C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Microsoft Shared \ VS7DEBUG \ MDM.EXE C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ Rtvscan.exe C: \ Program \ DynDNS Updater \ DynDNS.exe C: \ WINDOWS \ Explorer.EXE C: \ WINDOWS \ AGRSMMSG.exe C: \ Program \ McAfee.com \ VSO \ mcvsshld.exe C: \ Program \ mcafee.com \ agent \ mcagent.exe c: \ archiv ~ 1 \ mcafee.com \ vso \ mcvsescn.exe C: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee ~ 1 \ masalert.exe C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe C: \ Program \ HP \ HP Software Update \ HPWuSchd.exe C: \ Program \ HP \ hpcoretech \ hpcmpmgr.exe C: \ WINDOWS \ SOUNDMAN.EXE C: \ WINDOWS \ system32 \ igfxtray.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ hkcmd.exe C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccApp.exe C: \ Archiv ~ 1 \ SYMANT ~ 1 \ VPTray.exe C: \ Archivos de programa \ iTunes \ iTunesHelper.exe C: \ Program \ Microsoft ActiveSync \ wcescomm.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ GoogleToolba rNotifier.exe C: \ Archivos de programa \ HP \ Digital Imaging \ bin \ hpqtra08.exe C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ rapimgr.exe C: \ Program \ Internet Explorer \ IEXPLORE.EXE C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Web Companion \ 2007 \ ENCWCSVR.EXE C: \ Archivos de programa \ iPod \ bin \ iPodService.exe C: \ Program \ Microsoft Office \ Office11 \ Winword.exe C: \ Program \ Microsoft Office \ Office11 \ Powerpnt.exe C: \ Program \ Nero \ Nero 7 \ Nero StartSmart \ NeroStartSmart.exe C: \ Program \ Adobe \ Acrobat 5.0 \ Acrobat \ Acrobat.exe C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Adobe \ Web \ AOM.exe C: \ Program \ Nero \ Nero 7 \ Core \ nero.exe C: \ Archivos de programa \ Trend Micro \ HijackThis \ HijackThis.exe R0 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Toolbar, LinksFolderName = Vínculos O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - C: \ Program \ Adobe \ Acrobat 5.0 \ Acrobat \ ActiveX \ AcroIEHelper.ocx O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll O2 - BHO: Complemento del Asistente para Internet de Encarta - (955BE0B8-BC85-4CAF-856E-8E0D8B610560) - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Web Companion \ 2007 \ ENCWCBAR.DLL O2 - BHO: Google Toolbar Helper - (AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7) - C: \ Program \ google \ googletoolbar2.dll O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - (AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D) - C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ 3.0.1225.986 8 \ swg.dll O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - (BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655) - C: \ archiv ~ 1 \ mcafee.com \ vso \ mcvsshl.dll O3 - Toolbar: Asistente para Internet de Encarta - (147D6308-0614-4112-89B1-31402F9B82C4) - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Web Companion \ 2007 \ ENCWCBAR.DLL O3 - Toolbar: & Google - (2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F) - C: \ Program \ google \ googletoolbar2.dll O4 - HKLM \ .. \ Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [VSOCheckTask] "C: \ Archiv ~ 1 \ McAfee.com \ VSO \ mcmnhdlr.exe" / checktask O4 - HKLM \ .. \ Run: [VirusScan Online] C: \ Program \ McAfee.com \ VSO \ mcvsshld.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [MCAgentExe] C: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mcagent.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [OASClnt] C: \ Program \ McAfee.com \ VSO \ oasclnt.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [_AntiSpyware] C: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee ~ 1 \ masalert.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [MCUpdateExe] C: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mcupdate.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [QuickTime Task] "C: \ Archivos de programa \ QuickTime \ qttask.exe"-atboottime O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [HP Software Update] "C: \ Program \ HP \ HP Software Update \ HPWuSchd.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ HP \ hpcoretech \ hpcmpmgr.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [IgfxTray] C: \ WINDOWS \ system32 \ igfxtray.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [HotKeysCmds] C: \ WINDOWS \ system32 \ hkcmd.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccApp.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [vptray] C: \ Archiv ~ 1 \ SYMANT ~ 1 \ VPTray.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [iTunesHelper] "C: \ Archivos de programa \ iTunes \ iTunesHelper.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [NeroFilterCheck] C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Ahead \ Lib \ NeroCheck.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [H / PC Connection Agent] "C: \ Program \ Microsoft ActiveSync \ wcescomm.exe" O4 - HKCU \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [CTFMON.EXE] C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ GoogleToolba rNotifier.exe O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "Servicio LOCAL) O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "Servicio de röda") O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "SYSTEM") O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'Default user') O4 - Startup: MagicDisc.lnk = C: \ Program \ MagicDisc \ MagicDisc.exe O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C: \ Archivos de programa \ HP \ Digital Imaging \ bin \ hpqtra08.exe O8 - Extra sammanhang menyobjektet: E & xportar en Microsoft Excel - res: / / C: \ Archiv ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000 O8 - Extra context menu item: Skicka ett & Bluetooth - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth Software \ btsendto_ie_ctx.htm O9 - Extra button: (no name) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Consola de Sun Java - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll O9 - Extra button: Create Mobile Favoritfilm - (2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F) - C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ INetRepl.dll O9 - Extra button: (no name) - (2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F) - C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ INetRepl.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorit ... - (2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F) - C: \ Archiv ~ 1 \ MI3AA1 ~ 1 \ INetRepl.dll Ø9 - Extra button: Referencia - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ Archiv ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: Barra de Búsqueda de Encarta - (B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C) - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Microsoft Shared \ Encarta Search Bar \ ENCSBAR.DLL O9 - Extra button: @ btrez.dll, -4015 - (CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F) - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth Software \ btsendto_ie.htm O9 - Extra 'Tools' menuitem: @ btrez.dll, -4017 - (CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F) - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth Software \ btsendto_ie.htm Ø9 - Extra button: Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Archivos de programa \ Messenger \ msmsgs.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Archivos de programa \ Messenger \ msmsgs.exe Ø12 - Plugin for. Spop: C: \ Program \ Internet Explorer \ Plugins \ NPDocBox.dll O16 - DPF: (051D0E35-F4E3-4C8D-B411-AB0875F4C683) (Anark Client 4.0 ActiveX Control) -- http://install.anark.com/client/vers...n/AMClient.cab O16 - DPF: (0713E8A2-850A-101B-AFC0-4210102A8DA7) (Microsoft TreeView Control, version 5.0 (SP2)) -- http://download.mcafee.com/molbin/sh...2/ComCtl32.cab O16 - DPF: (4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21) (McAfee.com Operating System Class) -- http://download.mcafee.com/molbin/sh...1/mcinsctl.cab O16 - DPF: (4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537) (MSN Photo Upload Tool) -- http://by123fd.bay123.hotmail.msn.co...s/MsnPUpld.cab O16 - DPF: (54BE6B6F-3056-E470B-97E1-BB92E051B6C4) (DeviceEnum Class) -- http://h20264.www2.hp.com/ediags/dd/...osticsxp2k.cab O16 - DPF: (6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC) -- O16 - DPF: (BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389) (DwnldGroupMgr Class) -- http://download.mcafee.com/molbin/sh...26/mcgdmgr.cab O18 - Protocol: skype4com - (FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D) - C: \ Archiv ~ 1 \ Archiv ~ 1 \ Skype \ SKYPE4 ~ 1.DLL O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C: \ Archivos de programa \ Archivos comunes \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C: \ Program \ Widcomm \ Bluetooth-programvara \ bin \ btwdins.exe O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccEvtMgr.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ ccSetMgr.exe O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ DefWatch.exe O23 - Service: DynDNS Updater Service (DynDNS_Updater_Service) - Kana Solution - C: \ Program \ DynDNS Updater \ DynDNS.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C: \ Program \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: Servicio del iPod (iPod Service) - Apple Inc. - C: \ Archivos de programa \ iPod \ bin \ iPodService.exe O23 - Service: Kodak Camera Connection Software (KodakCCS) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ drivers \ KodakCCS.exe (fil saknas) O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C: \ Archiv ~ 1 \ Symantec \ LIVEUP ~ 1 \ LUCOMS ~ 1.exe O23 - Service: McAfee AntiSpyware Service - McAfee, Inc. - C: \ archiv ~ 1 \ McAfee \ McAfee AntiSpyware \ massrv.exe O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - McAfee, Inc. - C: \ Program \ mcafee.com \ agent \ mcdetect.exe O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - McAfee Inc. - c: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ vso \ mcshield.exe O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - McAfee, Inc. - C: \ Archiv ~ 1 \ mcafee.com \ agent \ mctskshd.exe O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc. - C: \ Archiv ~ 1 \ McAfee.com \ Agent \ mcupdmgr.exe O23 - Service: NBService - Nero AG - C: \ Archivos de programa \ Nero \ Nero 7 \ Nero BackItUp \ NBService.exe O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Ahead \ Lib \ NMIndexingService.exe O23 - Service: PML Driver HPZ12 - HP - C: \ WINDOWS \ system32 \ HPZipm12.exe O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - Symantec - C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ SavRoam.exe O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ SNDSrvc.exe O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C: \ Program \ WINDOWS comunes \ Symantec Shared \ SPBBC \ SPBBCSvc.exe O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C: \ Program \ Symantec AntiVirus \ Rtvscan.exe O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software GmbH - C: \ WINDOWS \ System32 \ TuneUpDefragService.exe -- End of file - 12124 bytes _________________________ Tack |
|
| |||
| |||
| Avinstallera ett av säkerheten sviter (Norton / Symantec och McAfee) och se om det hjälper något. Köra två antivirusprogram och brandväggar är aldrig en bra idé. |
|
| |||
| |||
| Tack, Vilken av dem är bäst? |
|
| |||
| |||
| Varken i min mening. Antingen en betalt för? Skulle ni gå med en gratis brandvägg och antivirus? |