![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg er ny i form så dette er første gang publiserer, og jeg er ikke sikker på om dette er riktig sted å være innlegg dette, men alle hjelpe ville være verdsatt.
Jeg jobber for en stor collage og har satt meg i over 70 + datamaskiner i klasserommet. Jeg kan få Windows-oppdateringer for å fungere helt fint uten meg å måtte gå til hver maskin og installere dem manuelt. Problemet jeg har kjørt over er når det gjelder tid til å installere en spesiell programvare eller oppgradere en spesiell programvare. Det kan bli en tidsriktig prosess å gå til hver maskin og installere stykke programvare. Selv skape en master bilde og imaging maskinene vil være en tidsriktig prosess, men som ikke ville jobbe for meg på grunn av at ikke alle i klasserommet har samme programvare på alle. Vi har forsøkt Tynne klienter og tilleggskonto terminaler, men vi har hatt annet enn problemer med dem på grunn av noen av programvaren som vi har publisert på noen av maskinene. En ideell løsning ville være å ha en server med alle mine "bilder" på den og når og instruktør går å logge på datamaskinen den henter bildet fra serveren og setter inn på den datamaskinen. Eller å ha "bilder" på serveren, og de er presset til maskiner hver dag eller hver måned. Jeg er ikke ute for å ha OS streaming fra serveren, men la det kjøre på den lokale maskinen. Forhåpentligvis har jeg gitt nok informasjon. Alle former for hjelp med dette vil bli verdsatt. |
|
|
|||
|
|||
|
Hva du har sagt er akkurat hva du trenger å gjøre, trenger du en server.
Jeg har aldri fått til dette i mine studier, men du bruker Active Directory og Gruppepolicy i Windows til å dytte applikasjoner til terminaler eller brukere. du oppretter msp eller mst filer og tilordne den annen. Denne linken nedenfor dekker det tror jeg, lykke til! http://www.windowsnetworking.com/art...lications.html |
|
|
|||
|
|||
|
Som Mr. Communiq sagt, må du ha en server.
Du kan opprette GPO's (Group Policy), for å legge maskiner inn i grupper. Du starter maskinen og hay Prestø, når maskinen starter opp den viser "Installere Managed Software". Men noen spesiell programvare som vi har på kontoret, ikke kan installeres via GPO. |
|
|
|||
|
|||
|
Ja, vi har et serverinstallasjonen allerede med Active direkte og hvilke ikke. Nettverket gruppe personer tar seg av det, jeg er en del av et annet departement. Før jeg kom om bord, de forsøkte SMS men hadde mye problemer med den. Akkurat nå har vi Deep Freez å holde våre datamaskiner måten ønsker vi dem med ut sluttbrukeren får dem. Og vi bruker ABTurtor kontroll og UltraVNC til ekstern til datamaskiner for å hjelpe folk eksternt. Så ja, vi har en server oppsett allerede men Active Directory Løsningen ser ikke ut til å virke riktig med programvare som vi trenger for å installere og oppgradere.
|