mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Multi Computer Uppgradera / installera för 70 + Datorer

Reply

Thread Tools
Old Mars 23, 2009, 09:12
New Member Group

Default Multi Computer Uppgradera / installera för 70 + Datorer

Jag är ny i form så detta är mitt första Temne meddelanden och jag är inte säker på om detta är rätt plats att vara utstationering detta, men någon hjälp skulle vara mycket uppskattat.
Jag arbetar för ett stort collage och de har lagt mig med ansvar för 70 + datorer i sina klassrum. Jag kan få Windows-uppdateringar för att arbeta bra utan mig med att gå till varje dator och installera dem manuellt. Problemet jag har kört över är när det gäller tid att installera en speciell programvara eller att uppgradera en särskild programvara. Det kan vara en snabb process för att gå till varje maskin och installera mjukvara. Även att skapa en master image och är bildåtergivningsprodukten maskinerna skulle vara en snabb process, men det skulle inte fungera för mig på grund av att inte alla klassrummen har samma programvara på alla. Vi har försökt tunna klienter och blindammunition terminaler, men vi har inget annat än problem med dem på grund av några av de program som vi kör på några av maskinerna. En idealisk lösning vore att ha en server med alla mina "bilder" på den och när och instruktör går att logga in på datorn det drar bilden från servern och lägger i på datorn. Eller att få "bilder" på servern och få dem knuffade till maskiner varje dag eller varje månad. Jag är inte ute efter att ha OS strömmande från servern men ha det igång från den lokala maskinen.
Förhoppningsvis Jag har lämnat tillräckligt med information. Någon form av hjälp med detta skulle vara mycket uppskattat.
Old Mars 23, 2009, 09:50
New Member Group

Vad du har sagt är precis vad du behöver göra, du behöver en server.

Jag fick aldrig till det i mina studier, men du använder Active Directory och Group Policy i Windows för att driva program till terminaler eller användare. du skapar MSP eller mst filer och tilldela det något.

Denna länk nedan omfattar det tror jag, lycka till!

http://www.windowsnetworking.com/art...lications.html
Old Mars 23, 2009, 09:54
Givargruppen

Som Mr Communiq sagt, du behöver en server.

Du kan skapa grupprincipobjektet's (Group Policy), att lägga maskiner i grupper. Du startar maskinen och hö Presto, när maskinen stövlar upp den visar "Installera Administreras Programvara".

Men några speciella program som vi har på kontoret, inte kan installeras via GPO.
Old Mars 23, 2009, 12:42
New Member Group

Ja, vi har en serverkonfigurationen redan med Active direkt och vad inte. Nätverket grupp människor tar hand om det, jag är en del av en annan avdelning. Innan jag kom ombord, de försökte SMS men hade en hel del problem med det. Just nu har vi Deep Freez att hålla våra datorer de sätt som vi vill ha dem med ut slutanvändaren Messing dem. Och vi använder ABTurtor kontroll och UltraVNC till avlägsna i datorer för att hjälpa människor på distans. Så Ja vi har en serverkonfigurationen redan men Active Directory lösning verkar inte fungera korrekt med den programvara som vi behöver för att installera och uppgradera.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vilken var din första dator? Hur många datorer har du haft? redden137 General Hardware Chat 36 15 august 2009 05:59
Letar du uppgradera 2x datorer supun19860618 General Hardware Chat 2 18 juni 2009 15:31
Installera Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations-server rocket7 Windows-operativsystem 1 30 maj 2009 13:56
Datasäkerhet på flera användarens dator ........ Bubba Virus, spionprogram och säkerhet 7 20 november 2008 13:12
Ska jag uppgradera min dator ashaiba General Hardware Chat 4 10 november 2008 12:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.