mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Behöver du Abort Vista All Återvinning

Reply

Thread Tools
Old 16 april 2009, 04:29
Ledamot Gruppen

Default Behöver du Abort Vista All Återvinning

Jag har fått vara med att göra en fullständig återhämtning från en återhämtning partition (Sony Vaio DESKTOP), på grund av en blå skärm fel uppstod när Windows startar.

En del av återhämtningsprocessen dock kräver Windows att starta normalt - det kan inte göra detta eftersom det drabbar de blå skärm nämns ovan - så lite av en hönan och ägget situation här!

Kan F8 "i felsäkert läge, men kan inte komma förbi meddelande som säger att återhämtningsprocessen kan inte fortsätta i felsäkert läge

Finns det något sätt att avvecklingen återhämtningsprocessen så att åtminstone jag kan komma tillbaka in via felsäkert läge igen?
Old 16 april 2009, 05:04
Administrator Group

Du kan inte rulla tillbaka. Om återvinnings-partitionen systemet inte fungerar kan du troligen ha en hårdvara fel, så bästa råd är att fixa det.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 16 april 2009, 05:09
Ledamot Gruppen

Tack för ditt svar.

Tror du att en ny installation av Vista skulle övervinna de blå skärm eller inte?

Det kom förinstallerat men skulle överväga att köpa en skiva om det sannolikt att åtgärda problemet.
Old 16 april 2009, 05:12
Ledamot Gruppen

Även om det är en maskin fel, hur kan jag avgöra vad som om det om jag inte kan ta sig in i Windows?
Old 16 april 2009, 05:16
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av ninian0 View Post
Tack för ditt svar.

Tror du att en ny installation av Vista skulle övervinna de blå skärm eller inte?

Det kom förinstallerat men skulle överväga att köpa en skiva om det sannolikt att åtgärda problemet.
Återhämtningen ni gör det redan. Det är Vista bara anpassas av Sony. Så, nej.
Old 16 april 2009, 05:17
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av ninian0 View Post
Även om det är en maskin fel, hur kan jag avgöra vad som om det om jag inte kan ta sig in i Windows?
Genom att diagnostisera symptom, byta hårdvara, trial-and-error. Windows säger mycket lite i vägen för vad som är fel i de flesta fall ändå.
Old 16 april 2009, 05:23
Ledamot Gruppen

Så bortsett från något identifiera och rätta till hårdvara fel, är det ändå jag kunde få in via felsäkert läge?

Jag funderar på att kanske använda en av dessa RepairVista skivor som marknadsförs?

Om jag kunde komma in på felsäkert läge med nätverk kan jag försöka ladda ner en potentiell fastställa vilka har visat på nätet i morse - Synd att det inte var det igår innan jag började återhämtningsprocessen!
Old 16 april 2009, 05:29
Administrator Group

Alla dessa CDs göra är att ge dig möjlighet att starta upp en Linux-miljö, för att utföra arbetsuppgifter på ditt OS eller säkerhetskopiera data. Saken är att du gjorde en återhämtning, du återställa allt till fabriksinställningarna, så det är ganska meningslöst. Vad är det för fel på den blå skärmen? Det låter för mig om hårddisken har gått dåligt eftersom det skulle förklara uppstartsproblem och nu återhämtning problem. Men det kan vara många saker. Eftersom det är ett skrivbord jag öppen fråga upp. Rengör all skit och damm och försöka återhämtning igen. Annars att det är dags att ta bort / växlingsutrymmet hårdvara och trail and error.
Old 16 april 2009, 05:57
Ledamot Gruppen

Den blå skärm avser en nvlddmkm.sys fel.

Om du google "nvlddmkm.sys" kommer du att se många hänvisningar till problemet - vissa tycker att det är hårdvara närstående (t.ex. felaktiga grafikkort / minne), andra som är en programvara fel (t.ex. felaktiga drivrutiner). Det finns också en länk till den "rätta", som jag nämnde i ett tidigare inlägg.

På VAIO stänk skärmen finns en mosaik mönster förmörkar logotypen på Windows Laddar skärmen detta mönster skall ersättas med fuzzy vertikal stång före blå skärm kommer att väcka talan att avstanna.

Jag uppskattar era kommentarer om swopping komponenter in och ut för att se om problemet har rättats till, men jag har inte det nödvändiga förtroendet att göra det själv.

Jag anser att problemet är unikt för Vista, så som en sista utväg kan behöva överväga att installera XP (Jag har en skiva) som en sista utväg.
Old 16 april 2009, 06:11
Administrator Group

Det är ett Nvidia drivrutin fel. Saken är den att om återvinning återställer allt och naturligtvis maskinen arbetade från fabriken, så hur kan det vara program som det ska fungera precis som då om det var, det är vad jag tänker. När du gjorde återhämtning, gjorde det ger dig två alternativ? Har du gjort en fullständig / destruktiva alternativ?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
En dataåterställning innan de gör ac Disk Recovery - operativsystemet Windows Vista ebhutton1717 General Software Chat 10 10 oktober 2009 02:34
Uppgradering till Vista från XP - Hela eller Upgrade CD Nödvändig joseliseo Windows-operativsystem 1 24 maj 2009 17:01
Problem Öppet Windows Fotogalleri Bild i full storlek "Vista tolet Windows-operativsystem 0 12 maj 2009 10:24
Hellre full HDD men inte säker på varför HistoryGirl Drives & Removable Media 5 9 januari 2009 09:00
Hur man återskapar vista återvinning filer? deepalone Windows-operativsystem 2 24 december 2007 14:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.