![]() |
|
| |||
| |||
| hej alla Jag är i desperat behov av hjälp jag behöver för att installera ett OS innan denna söndag på en IBM Thinkpad 570 som inte har någonting, men en diskettenhet på sin ultrabase har jag beställt cd-enhet, men får inte vara här i tid så jag hoppas att ni killar kan hjälpa Hur kan jag installera något OS via en diskettenhet utan CD-stöd Jag har sett ett par inlägg men de leder till behovet av CD-enheten senare, och jag atm dont har detta im inte fussed vilket OS som jag har de flesta som finns i ISO-format på hemmaplan Tack alla! |
|
| |||
| |||
| och montera ett operativsystem från de senaste 20 åren på en diskett som pågår 2 vara svårt: D Jag tror det enda sättet är att kopiera innehållet i opertaing system ISO på din hårddisk så kan du starta upp ett fönster nödsituation diskett sak och Kör setup.exe därifrån. det enda problemet är att du behöver tillgång till hårddisken via en bärbar dator: ( thats enda praktiska jag kan tänka på, kan du gå till en dator reparation plats eller något och låna deras CD-enhet, men vissa hur jag dont tror de skulle göra det gratis och concidering att din bärbara dator körs på kol id säga att du är på en stram budget:) |
|
| |||
| |||
| ha trevligt kol fick mig att skratta Jag tror ive hittat ett sätt som jag har en annan laptop kring att använda ska sätta disken tas i två partitioner kopiera innehållet i fönster cd på en sedan använda en Win98 startdiskett och kör installationsprogrammet och installera på andra parition som jag tror kommer att fungera :) |
|
| |||
| |||
| hur tänker du kopierar windows filer utan din primära hårddisk för att starta upp från den andra bärbara dator eller kan du sätta 2 hårddiskar i den? väl ändå dont installera windows med hjälp av din andra laptop, eftersom det brukar fungera med ditt kol drivs en:) men partitioneringen kommer fortfarande att fungera |
|
| |||
| |||
| det är ett sätt .. med en USB-flash-enhet .... Jag vet inte hur man gör det .. min vän vet ... han gjorde det med sin laptop .... prova att googla om hur man gör det .... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Japp, du kan installera från ett USB-minne. Titta här: http://www.msfn.org/board/install-US...F-t120444.html Eller massor av info: http://www.msfn.org/board/Install-XP-USB-f157.html