mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Behöver du hjälp med att reparera windows efter att ta bort en partition

Reply

Thread Tools
Old 7 oktober 2008, 16:23
New Member Group

Default Behöver du hjälp med att reparera windows efter att ta bort en partition

Någon behag hjälpa. Jag installerade en ny 320 GB hårddisk i min pc och klonade min Windows XP OS från min 80 gb använder enheten bild. Jag kontrollerade att klona lyckades genom att ta bort 80GB och gjorde 320GB primär enhet. OS startat upp bra och fungerade bra så jag sätter 80GB tillbaka och gjort det till slavenheten. Systemet kom tillbaka så jag gick in i Diskhantering för att formatera 80GB men det skulle inte jag, eftersom det sagts filerna i bruk. Så jag använde partition manager och formateras och utgå Active partition på 80 GB-enheten. När jag startat om datorn sägas att NTLDR saknas så jag använde xp återvinning cd och gjort en reparation kopieras "Kopiera e: \ i386 \ ntldr c: \ & e: \ i386 \ ntdetect.com c: \". Startat om datorn och nu är det sagt windows \ system32 \ Hal.dll är skadad eller saknas. Någon behag hjälpa. Vad har jag gjort och vad ska jag göra härnäst?
Old 7 oktober 2008, 17:11
Givargruppen

Default Behöver du hjälp med att reparera windows efter att ta bort en partition

dina Shure att 80 gb är inställt på slavej? försöka koppla den 80GB och se om detta fungerar och om det gör det försöker ansluta 80 gb bara och använda något liknande dban att helt utplåna den och se vad happenes

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 7 oktober 2008, 17:24
New Member Group

Ja, jag positivie det är inställt på slavej. Jag gick så långt som att koppla det completey med bara 320GB som primär enhet och jag är fortfarande receving samma fel.
Old 8 oktober 2008, 03:06
Givargruppen

http://www.ubcd4win.com/index.htm

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 8 oktober 2008, 13:20
Givargruppen

404 hittades inte
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.