mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Behöver du hjälp med start-up program

Reply

Thread Tools
Old 22 november 2007, 10:19
Ledamot Gruppen

Default Behöver du hjälp med start-up program

Hej, Jag har Vista Home Premium och när jag slår på den bärbara datorn, den förstoring, on-screen tangentbordet och röst berättare alltid ladda upp. I så nära dem när de startar upp och när jag startar om datorn igen, de visar också upp.

Kan någon berätta för mig hur du inaktiverar dem för alltid så att jag inte skulle se dem igen när jag startar om datorn, eftersom de konsumerar mig Temne från lastning!

10q
Old 22 november 2007, 10:44
Givargruppen

Klicka på Start, skriv "msconfig" utan citattecken och klicka sedan på "start"-fliken och sedan leta i listan för förstoring, on-screen tangentbordet och röst berättare (kan formuleras på olika sätt) och untick rutorna klicka sedan på OK och starta om.
Old 22 november 2007, 10:57
Moderator-gruppen

StartUpLite är ett lätt program som kan inaktivera eller ta bort alla kända onödiga start poster från din dator och därmed påskynda start förfarande av ditt system.

http://www.malwarebytes.org/startuplite.php

Old 22 november 2007, 11:35
Ledamot Gruppen

@ Spencer2004 Försökte vad du suggesed men de är inte nämns där. Betyder det att de har tagits bort? Det går inte att starta nu på grund av med uppdateringar och antivirusprogram körs i bakgrunden och vill inte stoppa dem.

@ evilfantasy 10q för svaret men jag är inte så mycket intresserad av att installera extra program, jag prefare att hitta ett annat sätt, t.ex. en föreslagit Spencer2004
Old 22 november 2007, 12:01
Moderator-gruppen

Det är en 200 Kb exe, går från skrivbordet. Just Scan, ta bort det som är onödigt och ta bort exe.

Har du HijackThis installerad? Post log så jag kan se och tala om för dig var du hittar dem att inaktivera dem.

Old 22 november 2007, 14:24
Moderator-gruppen

Vista: Använd Defender för att övervaka och Avaktivera Startup Programs

1. Öppna Windows Defender.

2. Välj Verktyg.

3. Klicka Software Explorer.

4. Välj Startup Programs från kategori dropdown.

5. Granska program i den vänstra rutan. Välja ett program som visar information om det i den högra rutan.

6. Om du vill ta bort ett program från start, välj programmet från den vänstra rutan och klicka på Flytta knappen. Använd Inaktivera knappen för program du vill tillfälligt stoppa från att starta när Windows startar. För att göra dem aktiva igen, välj helt enkelt programmet och klicka på Möjliggöra knappen.

* Efter att ett program från start, du antagligen kommer att vilja stoppa den från att köras under den aktuella sessionen. Välj Currently Running Programs från kategori dropdown. Sedan väljer du programmet och klickar på Avsluta process knappen.

Old 22 november 2007, 16:00
Givargruppen

Vista wont låta u Tern off sertain saker som till exempel itunes helper det wos eatin minne gillar galna och det enda sättet jag kan stoppa det från runing i bk marken wos att delite filen completly

Om du skränande Tern off sertain saker du vill ha alltför id ladda ner ccleaner från download.com har en renare som namnet säger men det är också ett startprogram propp och deliter och dos inte köra evrytime u star laptop-pc det bara i princip sätter program att stoppa i Vista för u utan u ska tho vista inställningar. Du kan även delite ccleaner efter:) jag inte du wont vill hämta softwere att göra jobbet som du vill men du kan delite det afterwords och program fortfarande VANA starta efter en starta hoppas att detta hjälper

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ överklockat! Athlon64 3000 +
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1,50 gig ddr
Grafikkort (s):
256MB PCI G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster HD 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY luftkyld kylfläns
Nätverk / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Old 22 november 2007, 16:05
Moderator-gruppen

Du kan också hitta CCleaner via vår Nedladdningar avsnitt här på TCF.

Old 23 november 2007, 02:40
Ledamot Gruppen

@ Evilfantasy Jag ska försöka din idé så fort jag åker hem.

Jag vill inte använda program för att ta bort sådana saker cos när jag hade reservdelar med dem på min gamla dator och utgå saker som jag inte borde ha. Så bättre att inte bråka med dem.
Old 24 november 2007, 03:44
Ledamot Gruppen

@ Evilfantasy bara gjorde vad du antydde om Windows Defender och sådana saker där som inte nämns det under start-up program.

Behöver du mer hjälp pls cos de är irriterande mig med att ladda varje gång jag startar om datorn.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vista Belastning, Program i Autostart Start Laddar Sedan Compuer omstartar caselles206 Windows-operativsystem 2 17 februari 2009 11:28
Hälsningar program setishock Presentera dig här 4 1 december 2008 18:54
Alla program börjar bar problem Carl Windows-operativsystem 10 6 maj 2008 04:23
Alla program börjar bar problem evilfantasy Virus, spionprogram och säkerhet 6 24 april 2008 13:08
Strange Start Program - AIO_Scan_CDA faganator Virus, spionprogram och säkerhet 1 17 december 2007 10:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.