mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Behöver du hjälp med Windows 7 asap - Stäng av UAC (User account kontroll)

Reply

Thread Tools
Old 23 maj 2009, 16:29
Givargruppen

Default Behöver du hjälp med Windows 7 asap - Stäng av UAC (User account kontroll)

OK, jag trodde de skulle ha åtgärdat efter vista, men användarkonto kontroll är att döda mig! allt jag vill göra är att kopiera en fil från min andra HDD till Windows 7 HDD, men det säger jag behöver admin tillstånd-JAG ÄR ADMIN! Hur kan jag aktivera S ** T off!? jag skränande även installera Firefox!

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 23 maj 2009, 16:50
Administrator Group

Default Behöver du hjälp med Windows 7 asap - Stäng av UAC (User account kontroll)

Method # 4 - Använda kontrollpanelen

1. Öppna Kontrollpanelen.
  2. Enligt användarkonto och Familj inställningar klickar du på "Lägg till eller ta bort användarkontot".
  3. Klicka på en av användarkonton, till exempel kan du använda gästkontot.
  4. Enligt användarkonto klickar du på "Gå till de viktigaste User Account page" link.
  5. Under "Ändra ditt användarkonto" klicka på "Ändra säkerhetsinställningar" länk.
  6. I "Aktivera användarkonto Control (UAC) för att göra datorn säkrare" klicka för att avmarkera "Använd User Account Control (UAC) bidrar till att skydda datorn". Klicka på OK.
  7. Du uppmanas att starta om datorn. Gör så när klar.
Källa | http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 maj 2009, 17:04
Givargruppen

tack, men jag behöver fortfarande hjälp. när jag kommer till steg 5, dess olika
om jag kom till UAC inställningar, får jag detta

och jag in den till lägsta inställningar och startas om, men jag fortfarande få samma problem när de försöker att kopiera och tidigare från en hårddisk till en annan.
Old 24 maj 2009, 04:28
Givargruppen

Ja, just lagt på lägsta inställningen, starta om och det bör vara bra.

Fungerat bra för mig.

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 24 maj 2009, 17:15
Givargruppen

didnt göra skit för mig, och hundratals andra. tydligen im inte den enda. Jag har 64bit OS och filer på min XP skiva som im försöker kopiera. om de inte åtgärda det här problemet, du kan räkna med mig och hudreads andra på att använda detta OS. Jag hade stora förhoppningar om 7 ...
Old 24 maj 2009, 23:52
Givargruppen

Jag kan få allt på min WinXP köra från Windows 7, utom något användaren mappar. Den största jag kan få det är C: \ Documents and Settings \ användarnamn. Alla mappar som är där, jag kan inte komma till. Jag tror att det beror på när du gör ditt konto i XP kan du välja att arkivera privat eller inte, och om att ställa in ett lösenord eller inte. Det skulle kunna stoppa tillträde.
Old 25 maj 2009, 11:41
Givargruppen

Vad orsaken är, dess verkligen irriterande.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PC skulle inte ladda upp min Windows XP OS - Help Me ASAP matthwshea General Hardware Chat 1 4 oktober 2009 02:46
Windows Mail och Yahoo IMAP4-konto gadusmorhua E-post, VoIP & IM Diskussion 0 14 september 2009 23:40
Windows säger befintligt konto existerar inte PeterPan Windows-operativsystem 1 2 september 2009 04:53
Windows XP:. Handläggare kontofrågor xJiX Windows-operativsystem 16 7 mars 2008 13:06
Control Engineering Win2000/Remote Control Software, Going Network 597 General Software Chat 1 28 november 2007 13:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.