Nettverksstasjonen og "klebrig" autorun.inf problemer. Hei
Nettopp bygd en ny datamaskin og kjører vista 64 ultimate.
For å lette samling av filer og innstillinger på min gamle datamaskin, jeg installerte filer for å kjøre Vista "Easy Transfer" på rot menyen min nettverksstasjon - inkludert autorun.inf fil. Jeg så kjørte det på min gamle datamaskin som kjører Windows XP. Ingen problemer.
Men når jeg kartlagt nettverket disk til min nye datamaskin, slik at jeg kunne få tilgang til filer på den, den umiddelbart plukket opp autorun.inf fil og prøvde å kjøre Easy Transfer, som jeg kansellert.
Jeg så flyttet Offending filer til en annen mappe på harddisken slik at autorun.inf ikke lenger var på på roten.
Men når jeg dobbeltklikker på ikonet for nettverksstasjon i "Computer" i "Stat"-menyen, i stedet for å utforske den, den kommer opp med programmet ikke funnet ", og den første oppføringen når høyreklikke på ikonet" Kjør Windows Enkel Overfør ". Det ser ut til at Vista har besluttet at nettverket disk bør inneholde autorun.inf fil og det er bu ** ered hvis den kommer til å endre sin sjel.
Jeg har koblet fra og remapped stasjonen flere ganger, med reboots i mellom, men hver gang jeg remap stasjonen og dobbeltklikk på ikonet i "datamaskin" samme "Application ikke funnet feilmelding kommer opp og den første oppføringen på rhight klikk fortsatt "er fortsatt" Kjør Windows Enkel overføring''.
Mens det er lett nok å høyreklikke og velge utforske, jeg dyrt gjerne vite hvor å overbevise Vista at nettverket disk primære funksjon er å ikke bruke Windows Enkel overføring.
Noen ideer? |