mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Nätverksenhet och "klibbiga" autorun.inf problem.

Reply

Thread Tools
Old 18 juni 2009, 20:23
New Member Group

Hej

Precis byggt en ny dator och kör Vista 64 Ultimate.

För att underlätta insamling av filer och inställningar på min gamla datorn, jag installerade filerna för att köra Vista "Filöverföring" på root menyn i min nätverksenhet - inklusive autorun.inf fil. Jag körde det på min gamla dator med Windows XP. Inga problem.

Men när jag mappade nätet disken till min nya dator så att jag kunde komma åt filer på den, omedelbart plockas upp autorun.inf fil och försökte köra Filöverföring, som jag har annullerat.

Jag sedan flyttade de störande filerna till en annan mapp på enheten så att autorun.inf inte längre var den på rot.

Men när jag dubbelklickar på ikonen för nätverksenhet i "Computer" i fältet "Stat"-menyn i stället för att utforska den, det kommer med ansökan inte hittas "och den första posten när högerklicka på ikonen" Kör Windows Easy Överför ". Det verkar som om Vista har beslutat att nätet disk bör innehålla autorun.inf fil och det är bu ** ered om det kommer att ändra sig.

Jag har bortkopplad och remapped att köra flera gånger med omstarter i mellan, men varje gång jag remap enheten och dubbelklicka på ikonen "dator" samma "Application hittades inte" fel dyker upp och den första posten på rhight klick fortfarande är fortfarande "Kör Windows Filöverföring''.

Även om det är enkelt nog att högerklicka och välj utforska, I'd dyrt älskar att veta hur man ska övertyga Vista att nätet disk: s primära uppgift är inte att köra Windows Filöverföring.

Några idéer?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.