mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Nya Bygg försöker installera Vista ..

Reply

Thread Tools
Old 17 april 2009, 14:45
Givargruppen

Default Nya Bygg försöker installera Vista ..

Ok precis avslutat mina bygga (tillräckligt bra för att köra vista ändå .. fler saker kommer att komma)

Och jag fastnade på Vart vill du installera Vista? skärmen ..

Jag har en 250 GB (där jag vill ha vista) som är Disk 1 - Ofördelade rymden

och en 1TB som Disk 0 även ofördelade rymden.

Men det håller säger "Det gick inte att hitta ett system som uppfyller för installation"

Även efter partitionering i en 10 GB och sedan vila eller en 222GB och 10 GB .. och sedan formating de större en, ändå säger det här felet.

Jag måste verkligen lösa detta ikväll om du kan hjälpa
Old 17 april 2009, 15:37
Ledamot Gruppen

heyy Dude, du kanske redan har sett detta, eller du kanske inte har.

sin första GOD Microsoft hjälp och stöd sidan ive sett, förhoppningsvis hjälper det!

http://support.microsoft.com/kb/927520

från min skumma läsa, det verkar som det antingen din hdd registeransvarige isnt stöd eller drivrutiner Arnt där, eller BIOS behöver uppdateras, men jag har icke läst den i stor detalj om im ärlig.

MCTW
Old 17 april 2009, 15:47
Givargruppen

Inga problem mate verkar vara sorterade!

Jag hade bara att ändra den registeransvarige från IDE till AHCPI .. idiot!

Utöka filer nu .. lol, tycks ha varit 0% under en tid men ..
Oh well minst Jag får någonstans

Om det misslyckas igen Jag ska gå tillbaka till din länk, skål för svar, jag är verkligen trött, men jag vill få detta gjort innan jag går till sängen ..
Old 17 april 2009, 15:54
Givargruppen

AArgh .. nu räknar Theres saknade filer .. starta installationen ..

Innan du hoppar till slutsatser killar det här är en äkta kopia.

Jag tror inte på rippning MS utanför, även om det kan vara over priced de fortfarande göra ett jävla bra jobb och om alla hämtade förfalskningar de skulle försvinna ..

Ursäkta den GORMA ..

Allt jag kan göra andra att starta installationen och försök igen?
Old 17 april 2009, 16:04
Givargruppen

Jag tror att detta felmeddelande kommer upp om partitionen du försöker använda inte är inställd på aktiv.
Om det inte in målet partition till "Aktiv" och se om du förlorar problem.

Acronis Disk Director eller något liknande kommer att göra detta för dig ..... inte säker på om möjligheten finns på anläggningen eller inte.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 18 april 2009, 01:19
Givargruppen

Ok nu är det inte låter mig installera igen ..
Det står inte att finna ett område på systemvolym som uppfyller kriterierna för installation .. Men den här gången har ett extra fönster popped upp

Därefter fortsätter med att säga att de hittat utrymme på min 1TB att installera det Klicka på OK för att fortsätta med det .. men jag vill inte så jag klickar avbryt ..

samma gång .. mardröm.

Och tack Phil, men jag kan inte hitta något alternativ sådär .. Jag ska hålla fuskande dock.
Old 18 april 2009, 01:59
Givargruppen

Ah det var jag är tjock igen.

Jag skulle flyttas runt hårddisken är i SATA-portar, och så BIOS hade kvar samma, men naturligtvis nu motsvarade olika enheter. Och så naturligtvis Windows inte vill installera något som inte var den primära enheten och aldrig kommer att startas upp från eftersom det är inte ens med på listan, för att inte tala nearish början ..

Ändå har detta irriterande saknade filer sak dock.
Old 18 april 2009, 04:08
Givargruppen

Om det är rapportering saknas fileson Windows Diskhantering och det är olika filer varje gång, det kan vara en Ram fråga, prova att byta den Ram runt eller köra med bara 1 eller 2 (beroende på konfiguration).
Old 18 april 2009, 04:55
Givargruppen

Jag sparkar mig själv nu ..

Nu kan du nämna det jag kommer ihåg att läsa om de inställningarna endast arbetar med 2GB RAM max ibland ...

Jag ska prova det nu, sedan äta lunch, och se om det fungerade eller inte.

Annars jag installera XP, kopiera skivan till hårddisken och installera därifrån (googled och sett att kan arbeta)

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Nya Bygg Xp Pro Install är mitt minne felaktig / felaktigt Köpta frankthetank General Hardware Chat 0 13 juni 2009 11:59
Ren installation av Vista vman01234 Windows-operativsystem 1 21 januari 2009 02:02
Vista är installerat med gammal följetong? pete21 Windows-operativsystem 2 24 sep 2008 14:04
Vista SP1 Installera Issue. Hjälp snälla. LucasCu Windows-operativsystem 3 1:a sep 2008 13:47
Cant installera vista jas98235 Windows-operativsystem 5 29 mars 2008 15:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.