mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Nya Computer Fråga! Byta från Windows XP till Vista

Reply

Thread Tools
Old 12 februari 2009, 16:25
New Member Group

Default Nya Computer Fråga! Byta från Windows XP till Vista

Jag beställde alla delar till en ny dator utom hårddisken. Detta beror på att hårddisken jag använder nu är mer än tillräckligt. Problemet är att jag också beställt en kopia av Windows Vista 64. Just nu har jag en unupdated version av XP 32 på hårddisk (gamla datorn). Vilka åtgärder ska jag gå igenom för att se till att allt fungerar rätt.
Old 12 februari 2009, 16:32
Administrator Group

När du ändrar 95% av hårdvara den gamla XP-installationen är sannolikt att inte starta upp, så behöver du färska installera.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 12 februari 2009, 16:39
Givargruppen

http://windowshelp.microsoft.com/win...mspx # section_8

"Du kan inte utföra en uppgradering från en 32-bitarsversion av Windows XP till en 64-bitarsversionen av Windows Vista."

Om jag var du Jag vill säkerhetskopiera alla dina användarfiler sätta in antingen en extra hårddisk, en extern hårddisk eller DVD-skivor.

Du måste åter installera alla program du vill använda så kontrollera att du vet var man får tag på dem.

Sedan kan du installera vista 64 och följ http://support.microsoft.com/kb/932912/en-us

Det påstår du då ha en \ Windows.OLD katalog och du kan flytta alla dina användarfiler ut i den nya anläggningen. Jag skulle ta ett djupt andetag, men de måste veta vad de talar om och du har den reservlösning säkerhetskopian du tog vid artikeln är vilseledande.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Ändra Windows operativsystem till Windows XP Svart skyldig Windows-operativsystem 3 12 juni 2009 08:46
Ändra Windows XP Partitionsinställningar namn? tomthedrummer1992 Windows-operativsystem 1 12 maj 2008 15:44
Ny dator och ny IIS problem med Windows Vista xarzu Windows-operativsystem 2 1 april 2008 15:54
Byta språk i Vista kidclassic Windows-operativsystem 1 3 februari 2008 08:27
Varför dator hålla förändras? RawRyder Off Topic Discussion 9 16 november 2007 07:12
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.