mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Nr startenhet tillgängliga strejk f1 försöka igen boot F2 för setup utility - Cant installera

Reply

Thread Tools
Old 25 maj 2009, 21:23
New Member Group

Default Nr startenhet tillgängliga strejk f1 försöka igen boot F2 för setup utility - Cant installera

Hej allihopa.

Jag har två Dell 2650-servrar.
eftersom de inte har en DVD-enhet inbyggd, så jag använder en extern DVD-enhet.
jag försöker starta upp datorn med hjälp av extern DVD-enhet, men det ger mig felet "nej startenhet tillgängliga strejk f1 försöka igen boot f2 för Setup Utility".

ur kurs, i Setup Utility, jag gjorde det för att starta från en cd som verkar vara det enda alternativet, men det bara inte vill starta upp.

Jag vet att den externa DVD-enhet jag använder är i funktionsdugligt skick. Jag har testat det.

några idéer?

tack
Old 25 maj 2009, 23:01
Givargruppen

Default Nr startenhet tillgängliga strejk f1 försöka igen boot F2 för setup utility - Cant installera

är den ansluten via SATA? Om så är fallet, titta i BIOS och se om ESATA är en boot alternativet.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Just byggt nya PC: Starta om och Select Proper Boot Device Issue pcn00b Processorer, moderkort & RAM 1 16 november 2009 00:47
"Starta eller välj korrekt startenhet eller infoga uppstartsmedia till enhet" gramble General Software Chat 1 8 juni 2009 23:28
Nr Startbar Device - Cant uppstart av HDD tc17 Drives & Removable Media 0 6 juni 2009 07:02
Vad Du Favoritgrupper Dual Boot Setup? KanoakaVirus General Software Chat 1 3 mars 2009 03:51
Det går inte att starta upp eller Installera! XPforDummies Windows-operativsystem 3 4 november 2007 07:43
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.