![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej allihopa. Jag har två Dell 2650-servrar. eftersom de inte har en DVD-enhet inbyggd, så jag använder en extern DVD-enhet. jag försöker starta upp datorn med hjälp av extern DVD-enhet, men det ger mig felet "nej startenhet tillgängliga strejk f1 försöka igen boot f2 för Setup Utility". ur kurs, i Setup Utility, jag gjorde det för att starta från en cd som verkar vara det enda alternativet, men det bara inte vill starta upp. Jag vet att den externa DVD-enhet jag använder är i funktionsdugligt skick. Jag har testat det. några idéer? tack |
|
| |||
| |||
| är den ansluten via SATA? Om så är fallet, titta i BIOS och se om ESATA är en boot alternativet. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Just byggt nya PC: Starta om och Select Proper Boot Device Issue | pcn00b | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 16 november 2009 00:47 |
| "Starta eller välj korrekt startenhet eller infoga uppstartsmedia till enhet" | gramble | General Software Chat | 1 | 8 juni 2009 23:28 |
| Nr Startbar Device - Cant uppstart av HDD | tc17 | Drives & Removable Media | 0 | 6 juni 2009 07:02 |
| Vad Du Favoritgrupper Dual Boot Setup? | KanoakaVirus | General Software Chat | 1 | 3 mars 2009 03:51 |
| Det går inte att starta upp eller Installera! | XPforDummies | Windows-operativsystem | 3 | 4 november 2007 07:43 |
| Thread Tools | |
| |