mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Notepad + + File ikoner Information

Reply

Thread Tools
Old 24 mars 2009, 13:46
Ledamot Gruppen

Default Notepad + + File ikoner Information

Hej killar, jag har använt notepad + + som min textredigeringsprogram alternativ, men just nu tycks det inte visa ikonen för. Txt. Cfg eller annan associerad fil ...

Är det någon som vet vilken inställning i registret är det en som ansvarar för det?

(om jag setup notepad.exe som standard editor ikonerna fungerar utan problem ....)
Old 24 mars 2009, 14:02
Givargruppen

Den filtillägg är troligen kopplad till ditt standard redaktör.

Du kan göra en av tre saker:
1) Ändra alla ikonerna manuellt
2) Ändra filassociationer i kontrollpanelen
3) Gör notepad.exe standardklient redaktör permanent som du nämner

Nummer 2 är det enda alternativ som låter dig att stanna kvar med samma program, så den er lätt att gå med. Om du inte vet hur man ändrar dem bara skicka tillbaka

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 24 mars 2009, 14:08
Ledamot Gruppen

och jag har notepad + + som min standardsökmotor redaktör, och när jag dubbelklickar på någon av de nämnda filerna det öppna korrekt med det program jag vill ha men det verkar vara att registerinställning i det program för ikoner ändrats eller är miss-konfigureras. ..

Im bara undrar om någon vet hur kan jag fixa det manuellt eftersom np + + doenst behöver installationen att fungera. :)
Old 24 mars 2009, 18:47
Ledamot Gruppen

Efter peta runt Jag har fått veta att om jag har den txt-fil öppnas med notepad kan jag ändrar ikoner till vad jag vill men så fort jag lagt den för att öppna med notepad + + ikonen ändringar i allmänna och det finns inget sätt att ändra den (genom Mappalternativ> fil Assoc ...)

Så i grund och botten tror jag är ett problem med notepad + + körbara ...
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur till Ändra ikoner för filer? Inte Filtyper eller mappar varje enskilt ärende. 4D (Fordy (Ford) Ollie Windows-operativsystem 1 26 juli 2009 05:10
Behöver du kopiera namn på 100's of Foldrar till Notepad pete21 General Software Chat 4 14 juli 2009 04:21
Notepad + + Mooseknuckle General Software Chat 1 1 juli 2008 16:14
Anteckningar till Word gör slut linje luckor .. Hjälp snälla! gamerman64 Office Suites & Applications 6 9 januari 2008 18:35
Öppna exe med notepad? rumencho Windows-operativsystem 3 13 sep 2007 18:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.