![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag har använt notepad + + som min textredigeringsprogram alternativ, men just nu tycks det inte visa ikonen för. Txt. Cfg eller annan associerad fil ... Är det någon som vet vilken inställning i registret är det en som ansvarar för det? (om jag setup notepad.exe som standard editor ikonerna fungerar utan problem ....) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den filtillägg är troligen kopplad till ditt standard redaktör. Du kan göra en av tre saker: 1) Ändra alla ikonerna manuellt 2) Ändra filassociationer i kontrollpanelen 3) Gör notepad.exe standardklient redaktör permanent som du nämner Nummer 2 är det enda alternativ som låter dig att stanna kvar med samma program, så den er lätt att gå med. Om du inte vet hur man ändrar dem bara skicka tillbaka
|
| |||
| |||
| och jag har notepad + + som min standardsökmotor redaktör, och när jag dubbelklickar på någon av de nämnda filerna det öppna korrekt med det program jag vill ha men det verkar vara att registerinställning i det program för ikoner ändrats eller är miss-konfigureras. .. Im bara undrar om någon vet hur kan jag fixa det manuellt eftersom np + + doenst behöver installationen att fungera. :) |
|
| |||
| |||
| Efter peta runt Jag har fått veta att om jag har den txt-fil öppnas med notepad kan jag ändrar ikoner till vad jag vill men så fort jag lagt den för att öppna med notepad + + ikonen ändringar i allmänna och det finns inget sätt att ändra den (genom Mappalternativ> fil Assoc ...) Så i grund och botten tror jag är ett problem med notepad + + körbara ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur till Ändra ikoner för filer? Inte Filtyper eller mappar varje enskilt ärende. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Windows-operativsystem | 1 | 26 juli 2009 05:10 |
| Behöver du kopiera namn på 100's of Foldrar till Notepad | pete21 | General Software Chat | 4 | 14 juli 2009 04:21 |
| Notepad + + | Mooseknuckle | General Software Chat | 1 | 1 juli 2008 16:14 |
| Anteckningar till Word gör slut linje luckor .. Hjälp snälla! | gamerman64 | Office Suites & Applications | 6 | 9 januari 2008 18:35 |
| Öppna exe med notepad? | rumencho | Windows-operativsystem | 3 | 13 sep 2007 18:14 |
| Thread Tools | |
| |