mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

NTDLR saknas uppstartsdisk UNDERLÅTELSE

Reply

Thread Tools
Old 15 november 2007, 17:47
New Member Group

Min dator har bromsats upp, så jag sprang Adawre och plockade upp 25 högriskmaterial Malware, medan städning är det sa att jag måste starta om för att slutföra processen med att ta bort malware. När jag rebooted här meddelandet kom upp i DOS-fönstret
"NTLDR saknas Tryck på valfri knapp
sedan när jag trycka Enter detta 2:a brevet kom
Disk Boot misslyckande, infoga System Disk + Tryck på Enter
När jag sätter i mitt Win XP Pro, och nådde Återvinning och selcted alternativ 1 och sedan skärmen bara gick in i DOS-prompt, jag skrev "FIXMBR" och på mindre än andra
Det sade New startsektorn framgångsrikt skrivit,
Men när jag rebooted Jag får NTDRL saknas Tryck på valfri knapp, då DISK BOOT UNDERLÅTELSE, infoga SYSTEM DISK, jag gick Iput tillbaka XP-skivan och gå till Återställningskonsolen avsnitt det bara går tillbaka på C:-prompten, när jag skriver Dir Det säger volymen har ingen etikett Serial 000-0000
Directory of C: \
Inga matchande objekt hittades
När jag försöker ändra dir till C: \ iwindows eller någon annan katalog Jag hade det står systemet kan inte sprecified fil ot katalogen anges.
Jag ta bort enheten och anslutna direkt till mothrboard i en annan dator och när datorn startas upp från sin ursprungliga enhet erkände min enhet som E: \ klickade på den i Arkiv Propertys sägas Använt utrymme 0 byte ledigt utrymme 10 MB
Jag körde ett program som kallas ****** Data Recovery Wizard och erkände den enhet som enligt den var (FAT12), den kontrollerade rätt storlek och kunde visa innehållet i Drive och jag kunde överföra AOT av uppgifter till andra datorn C: \ för att spara.
Men fortfarande att när jag ställde min köra tillbaka till min egen dator, det håller med att NTDRL saknas och när jag når så långt som till Windows återvinning det bara går tillbaka till C:-prompten (även när jag selct 1.
Jag har en hel del inportant program och sånt på den här enheten och helst inte vill formatera den eller radera allt.
Tala om för mig hur jag kan få Windows att starta tillbaka upp igen.
Tack på förhand
Old 15 november 2007, 18:35
Moderator-gruppen

Citat:
****** Data Recovery Wizard
Vad är det för namn?

Vilka är namnen på vad AdAware hittade?

Har du provat att gå till en systemåterställningspunkt. Även om det är infekterade gå till det. Vi kan fortfarande rengöra sabotageprogram.

Citat:
  1. Sätt i Windows XP startbar CD i datorn.
  2. När du uppmanas att trycka på valfri tangent för att starta från CD-skivan, tryck på valfri knapp.
  3. Väl inne i Windows XP Setup tryck "R"-knappen för att reparera Windows.
  4. Logga in på din Windows-installation genom att trycka på "1"-tangenten och trycka ENTER.
  5. Du kommer då att bli tillfrågad om din administratören lösenord, ange det lösenord.
  6. Kopiera följande två filer till rotkatalogen på den primära hårddisken. I nedanstående exempel vi kopiera dessa filer från CD-ROM-enhet bokstaven "E". Detta brev kan vara annorlunda på din dator.

Kopiera e: \ i386 \ ntldr c: \
    Kopiera e: \ i386 \ ntdetect.com c: \
  7. När båda dessa filer har framgångsrikt kopieras, tar bort CD från datorn och starta om.

Old 16 November 2007, 00:06
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av evilfantasy View Post
Vad är det för namn?

Har du provat att gå till en systemåterställningspunkt. Även om det är infekterade gå till det. Vi kan fortfarande rengöra sabotageprogram.

Som jag sa tidigare har jag nått så långt med R reparation i Windows Val
Men det spelar ingen gå vidare från det när jag väljer ett alternativ jag bara få DOS-prompten och det gör mig anthing om Admin Passwrod, När jag sprang Fxmbr etc mer problem började inträffa.
Old 16 November 2007, 00:27
New Member Group

Citat:
Vad är det för namn?

Citat:
Vad är det för namn?

(Easeus Data Recovery Wizard Professional 4.0.1.) (Sin ganska nya på marknaden först kom ut recntly) Man bästa och snabbaste jag försökte Recover mina filer och manyother och ingen CUD hjälpa mig, inte ens Norton Utilities Disk Doctor.

När det gäller malware I cant rememebr allt jag minns är att AdAware upptäcka det som en hög nivå hot som öppnar porten till nätet.

NÅGON PLEASE HELP ME IM DESPERAT, känsla att kasta hela detta system ut genom fönstret och köpa nytt
Old 16 November 2007, 14:25
Moderator-gruppen

Edit: Dålig info.

Ledsen.

Old 16 November 2007, 15:18
New Member Group

Citat:
Edit: Dålig info.

Ledsen.
I cant ge Geek Squad

Finns det någon Tool därute som kan fixa RAW köra och återställa filstrukturen på en disk?

Finns det någon därute som kan hjälpa en 62-årig fustrated mannen, som är redo att Exoire med hans dator.?
Old 16 November 2007, 16:40
Moderator-gruppen

http://clock-cycle.co.uk/ntldr.html

Old 16 November 2007, 17:18
Ledamot Gruppen

Ok proberly kommer inte att bidra med er, men jag hade ett liknande problem med de saknade NTLDR och DISK BOOT misslyckande, och i grund och botten jag bara hållit contiously starta och jag tror att det bearbetade eller i fiol med hdd kablar och bytt min SATA 2 hdd till en SATA-port, det fungerade, så jag bytte tillbaka så evently kom problemet tillbaka tror jag och har just ändrat det till SATA 2 port 2 och det funkade tror jag beklagar om detta icke hjälper bara ge dig idéer.
Old 16 November 2007, 20:28
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Kadejd View Post
Ok proberly kommer inte att bidra med er, men jag hade ett liknande problem med de saknade NTLDR och DISK BOOT misslyckande, och i grund och botten jag bara hållit contiously starta och jag tror att det bearbetade eller i fiol med hdd kablar och bytt min SATA 2 hdd till en SATA-port, det fungerade, så jag bytte tillbaka så evently kom problemet tillbaka tror jag och har just ändrat det till SATA 2 port 2 och det funkade tror jag beklagar om detta icke hjälper bara ge dig idéer.
Tack 4 försöker, men jag har redan gjort thatabout 4 gånger
Igive upp jag bara kommer att behöva formatera om och installera om Windows, Ive försökte 6 dfifferent Forum och har ingen soutions till mitt problem.
Seemlike det inte program där ute som kan hjälpa till att återställa dina filer från Fett 12 tillbaka till NTFS
Old 16 November 2007, 20:38
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Alantrini View Post
Tack 4 försöker, men jag har redan gjort thatabout 4 gånger
Igive upp jag bara kommer att behöva formatera om och installera om Windows, Ive försökte 6 dfifferent Forum och har ingen soutions till mitt problem.
Seemlike det inte program där ute som kan hjälpa till att återställa dina filer från Fett 12 tillbaka till NTFS
Ja jag har sett de flesta av dina inlägg på andra forum (Jag surfar mycket säkerhet forum)

Såg du den här länken? http://clock-cycle.co.uk/ntldr.html

Ganska mycket samma uppsättning råd ges av alla. Oavsett viruset Ad-Aware bort gjordes inte mycket effektivt. Och var en otäck typ av malware.

Ärligt talat, jag dumpade Ad-Aware när de gick till 2007-versionen.
Jag kommer att rekommendera att när du kör igång igen för att ignorera Ad-Aware och gå med:
Spybot -- http://filehippo.com/download_spybot_search_destroy/
SUPERAntiSpyware -- http://filehippo.com/download_superantispyware/
AVG Anti-Spyware Free Edition -- http://free.grisoft.com/doc/avg-anti-spyware-free

Det är gratis och enligt min mening mer tillförlitliga då alla andra gratis antispionprogram.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.