![]() |
|
| |||
| |||
| Emachine E4086 - Jeg hadde behov for å bruke systemene gjenopprettingsplate dag på grunn av noe program feil. Jeg brukte ikke de destruktive alternativet. Når det var ferdig og startet den først gir en mulighet til F11 eller etter et par sekunder statene NTLDR komprimert. Ser gjennom Google, de som har hatt samme problemet blir fortalt når Velkommen til installasjonsprogrammet vises trykker du R for å ta deg til gjenopprettingskonsollen, og deretter 1 ved hjelp av medfølgende platen. Men det gir ikke meg at valget uansett hva jeg gjør. Alt den gjør er å ta meg til en skjerm for å gi muligheten til å enten gjøre en til full eller delvis frisk. I cant komme til skjermbildet Velkommen til installasjonsprogrammet. Uansett hva jeg gjør, gjør det samme sirkelen. Hva jeg finner på internett er å foreslå følgende, men denne maskinen rettferdig wont do it. Hjelpe ville være verdsatt. Takk på forhånd. Tony Prøv dette: Sett inn Windows-CDen (den oryginal én) i CD-ROM-stasjonen, og start tyour PC. Når compter bootsagain velge et alternativ som kreves for å starte datamaskinen fra CD hvis du blir bedt om å gjøre det. Når "Velkommen til installasjonsprogrammet vises, trykker du R for å starte gjenopprettingskonsollen. Når du blir bedt type "1", eller hvis du har en flersystemoppstart datamaskin, velger du installasjonen du vil få tilgang til fra gjenopprettingskonsollen. Når du blir bedt om det, skriver du inn administratorpassordet. Hvis administratorpassordet er tomt, trykker du bare ENTER. Nå bør du være på kommandere spørsmål og klar til å reparere NTLDR filen. Nå er alt du trenger å gjøre er å skrive inn følgende kommandoer (i rekkefølge), og hver kommando på en ny linje akkurat som du ser dem her: cd \ attrib-c ntldr exit PCen skal starte nå, og alt skal fungere helt fint. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du prøvd å boote i sikker modus ved å trykke F8 rett før Windows begynner å laste inn og velge safe mode fra menyen?
Du skal da kunne gå inn i ledeteksten ved å skrive inn cmd i dialogboksen Kjør deretter inn "attrib-c ntldr" der. Som kan eller ikke kan arbeide, gi meg beskjed så skal jeg se om jeg kan hjelpe videre. :) Min System: Glowbox
|
|
| |||
| |||
| Takk for hjelpen Rik. Det vilikke gå til sikker modus. De eneste tastene fungerer er R, F2 og F11 som sender meg rundt den samme sirkelen. |
|
| |||
| |||
| Hvilke alternativer får du nøyaktig? |
|
| |||
| |||
| Takk igjen Rik. På støvel opp den svarte skjermen gir meg Trykk F11 ellers "NTLDR er komprimert trykk Ctrl, Alt og slett å starte melding kommer opp. F11 bare tar meg til utvinning enten delvis eller helt frisk som jeg har prøvd. Den eneste andre alternativet er R og gjør det samme. F2 bios og F10 er de eneste andre som jobber. F10 sender bare meg rundt den samme sirkelen. Ingen andre taster funksjon. Mye verdsatt. Tony |
|
| |||
| |||
| Ok, ser ut som du kommer til å trenge en oppstartsdiskett av noe slag for å sortere ut dette. Ta en titt her -- http://www.bootdisk.com/. Du må sørge for at du får en som sier at den støtter NTFS. Jeg foreslår at du prøver den andre ned. |
|
| |||
| |||
| Hei Nik. Jeg har kjøpt denne: http://www.user-guides.co.uk/asp/pro...rchFor=&PT_ID = I håper dette gjør utslaget. Men jeg har forsøkt å bruke den på PC, men den wont kjøre programvaren så venter om råd fra dem jeg kjøpte jeg fra. Sviktende at jeg vil laste ned ditt forslag. Takk igjen. |
|
| |||
| |||
| La meg vite hvordan du kommer på. :) |
|
| |||
| |||
| Hei. Programvaren fungerte OK, og den starter opp, men det ser ut til å ligne en fersk kopi av XP. Jeg derimot gikk til stasjon C og klikket av pilen som sa «komprimere plate for å spare plass", og ca 4 timer senere stasjonen ikke lenger er komprimert. Men det samme problemet eksisterer, uten støvel skiven det fortsatt stater "NTLDR komprimert", så det eneste positive er at jeg kan få det oppstartet opp bortsett kjøre inn i en murvegg etter. Den insturctions gitt på programvaren sies å kopiere hele innholdet i NTLDR mappen til vinduer for å erstatte og fikse. Gjorde det, men fungerte ikke. Jeg så på en microsoft notat som sa: Løsning For å løse dette problemet, dekomprimere Bootstat.dat filen i Windows-mappen. Slik gjør du det: 1.right-klikk Bootstat.dat filen, og klikk Egenskaper. 2.Click å fjerne Komprimer innhold for å spare diskplass boksen, og klikk OK. Når du dekomprimere Bootstat.dat filen automatisk gjenoppretting funksjonen fungerer, selv om NTFS-partisjon er fortsatt komprimert. Jeg fant filen, men den boksen som sa 'compress' var unclicked uansett. På boot gjenopprettingsplate jeg kjøpte, har den en funksjon for å gjenopprette filer og data, og ting jeg trenger er der fortsatt. Jeg har ikke gjort noe med disse dataene, bare trengte å vite det var der. Jeg har vært i kontakt med emachine som sender meg rundt i gatene fra USA tilbake til Storbritannia og i morges hadde jeg en e-post sa at det var Gateway som støtter produktet, men vært i kontakt, og de sier det ikke er oppført produkt med dem! Så ser ut som den ned til meg å sortere det. Er det på tide å ta den til en Tech til å sortere? Mange takk på forhånd. |
|
| |||
| |||
| Dont know hvis u fortsatt har dette problemet, men min sønn nylig hadde samme på sin gateway bærbare. Selv etter å gjøre en fullstendig ny installasjon fra gateway diskett det ville bare si NTLDR er komprimert trykke ctrl alt del å hvile. Jeg hadde prøvd alle løsninger på ulike steder ingen av dem var vellykkede. Til slutt trodde jeg at jeg ville prøve å bruke en kopi av linux (OpenSuse10) jeg måtte se om det ville installere og gjett hva den gjorde! På installasjon av Linux fortalte jeg det til å fjerne vinduer og gjøre en full formatering av harddisken. Etter Linux ble installert da jeg reinstallert XP (Som min sønn ønsket dette tilbake til) fra originale gateway disk uten problemer (annet enn å måtte laste ned alle drivere fra gateway nettsted og installere). Jeg vet det en lang vei, men det løste problemet. Håper dette hjelper Puckers |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvor å Fastsette "NTLDR Komprimert" Feil ved oppstart USB Harddisk i XP | PeterPan | Windows-operativsystemer | 1 | 7 september 2009 17:25 |
| Forhandlere Kompressor i Can | Hybr! D | General Hardware Chat | 8 | 20 februar 2009 16:18 |
| Ntldr Komprimert. | geistz95 | Windows-operativsystemer | 4 | 2 januar 2009 17:20 |
| NTLDR komprimert pls hjelpe | antbann | Windows-operativsystemer | 1 | 13 desember 2008 00:01 |
| Ntldr | Aultma | Windows-operativsystemer | 14 | 7 juli 2007 08:57 |
| Thread Tools | |
| |