mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

NTLDR saknas!

Reply

Thread Tools
Old 26 Sep 2007, 06:41
New Member Group

Default NTLDR saknas!

Jag har försökt att installera om Windows XP Home med hjälp av råd från olika internet forum men nu när jag startar om får jag meddelandet NTLDR saknas tryck ctrl, alt och del för att starta. kan någon snälla hjälpa mig jag har installationsdisken Jag behöver bara ett steg för steg guide för att åtgärda detta problem.my st var bra tills nyligen när jag försökt att passa vissa nya baggar och det började pipa högt och sedan vägrar att komma på! ! tack på förhand.
Old 26 Sep 2007, 08:20
Givargruppen

Default NTLDR saknas!

Vänligen håll dig till en tråd!
Jag har svarat på en av dina frågor i en annan tråd redan.
Citat:
men nu när jag startar om får jag meddelandet NTLDR saknas
Citat:
min pc var bra tills nyligen när jag försökt att passa vissa nya baggar och det började pipa högt och sedan vägrar att komma på!
Citat:
min dator nedskärningar efter formateringen del når 100%
Hur du kan vara med alla dessa problem samtidigt är för mig obegripligt!

Snälla bara förklara exakt vad du har problem med.

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 26 Sep 2007, 08:50
New Member Group

Default NTLDR saknas!

Min dator har fungerat bra i över 3 år, men jag bestämde mig för jag behöver mer RAM-minne för att snabba upp fotbollen manager.i köpte den från ebay men när det kom fram att det hade blivit skadade i postage.to spara mig tid att skicka tillbaka det jag dumt försökte böja tillbaka den till form och sätt den i min pc. Jag trodde att det värsta som kan hända är att den inte fungerade. efter montering jag satte datorn på och det började göra högt piper jag bytte bort det, tog ut de nya baggar och sätta på den igen och detta meddelande kom upp <windows root> \ system 32 \ ntoskrnl.exe saknas eller är skadad du installera. Jag har försökt att installera Windows XP med disken, men varje gång jag får upp formateringen 100% avsnitt skär den ut! och till råga på allt av det nu säger NTLDR saknas Tryck ned Ctrl + Alt + Del för att starta. Jag blir väldigt frustrerad eftersom allt jag försöker misslyckas! lite hjälp från en expert skulle vara mycket uppskattat. Jag vet inte mycket om insidan av PC jag bara vill att det ska starta upp och arbeta! Tack
Old 26 Sep 2007, 09:42
Givargruppen

Default NTLDR saknas!

Windows XP-användare
  1. Sätt i Windows XP startbar CD i datorn.
  2. När du uppmanas att trycka på valfri tangent för att starta från CD-skivan, tryck på valfri knapp.
  3. Väl inne i Windows XP Setup tryck "R"-knappen för att reparera Windows.
  4. Logga in på din Windows-installation genom att trycka på "1"-tangenten och trycka ENTER.
  5. Du kommer då att bli tillfrågad om din administratören lösenord, ange det lösenord.
  6. Kopiera följande två filer till root katalogen till den primära hårddisken. I nedanstående exempel vi kopiera dessa filer från CD-ROM-enhet bokstaven "E". Detta brev kan vara annorlunda på din dator.

Kopiera e: \ i386 \ ntldr c: \
    Kopiera e: \ i386 \ ntdetect.com c: \
  7. När båda dessa filer har framgångsrikt kopieras, tar bort CD från datorn och starta om.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Saknas NTLDR i Windows 2003 pmcg03 Windows-operativsystem 1 4 juni 2009 11:50
NTLDR saknas budskap när Sätta på pitoyauco Windows-operativsystem 5 14 mars 2009 17:38
NTLDR saknas meddelande vid start julez Windows-operativsystem 3 6 maj 2008 04:30
NTLDR saknas kommer inte att starta upp? Jack06 Windows-operativsystem 7 20 april 2008 11:28
NTLDR saknas-hjälp xenovia General Hardware Chat 3 13 sep 2007 10:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.