mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

NTLDR mangler Trykk CTRL + ALT + DEL for å starte

Reply

Thread Tools
Old 23 april 2008, 20:17
New Member Group

Default NTLDR mangler Trykk CTRL + ALT + DEL for å starte

Jeg er trolig ikke en techie som de fleste andre her. Jeg ga min laptop i for "diagnostisere" på min lokale Geek Squad og var svært skuffet. De ikke kunne fikse min Toshiba Tecra S1. The geek fortalte jeg trengte en ny hardrive men im undrer hvis han visste hva han gjorde i første omgang så im håper noen kan hjelpe meg.

Problem: Datamaskinen sier følgende: NTLDR mangler Trykk CTRL + ALT + DEL for å starte.

Mulig løsning er funnet i en Toshiba hjelpe forumet:
http://forums.computers.toshiba-euro...threadID=24292

Harddisken var "låst" slik at selv om jeg omformatert det vært på det beskyttet, og så maskinen gikk om sin boot sekvensen, og stanset på harddisk, derav NTLDR melding. Det var data fortsatt på det ser for Windows XP.

Det for å gjøre en fersk installasjon, i mitt tilfelle installere Windows 98, og deretter oppgraderer til XP, måtte jeg sette harddisk i en annen datamaskin som hadde en diskettstasjon, starte fra Windows 98 oppstartsdiskett, da jeg kom til et DOS-ledeteksten, bytte til C:, og skriv i LOCK /? Dette unlocked stasjonen.

Så jeg brukte litt verktøyet kalles WIPEOUT å fjerne stasjonen, så jeg skrev inn Omformatere C:, og deretter begynte å installere Win98, men stoppet rett etter installere programmet kopierte filer til stasjonen. Så jeg fjernet harddisk og sette den tilbake i Satelitt (Jeg ville ikke ha gjort det på denne måten dersom B-15 hadde en disketten!) Og installere fortsatte, og alt er ok.

Oppsummert:
  • På en andre PC-system med FDD:
  • Opprett en Win98 bootdisk, laste ned Wipeout og kopiere unziped wipeout.exe på bootdisk
    2. Installer Toshi HDD som C: /
    3. Boot opp med en win98 bootdisk
    4. Unlock HDD med LOCK C:
    5. Kjør WIPEOUT C:
    6. Restart og boot med win98 CD
    7. Kjøre installasjonsprogrammet till alle filer kopieres og stenge PC. Den bør være på den første Setup-Start-melding.
    8. Installer HDD på Toshi og fortsette installasjonen.
Mitt problem med denne løsningen:

1) Min Toshiba Tecra S1 har ingen diskettstasjon ... kan jeg bruke en USB-pinne?
2) Jeg har et win98 utvinning disketten men jeg vet ikke om det har "Wipeout programmet" og hvis den ikke vet jeg ikke hvor jeg kan laste ned en
3) Hva er HDD og FDD og hvor kan jeg finne en win98 CD?

http://www.daniweb.com/forums/thread40332.html

hjelpe plzzzzzz! Jeg ønsker ikke å måtte kjøpe en ny bærbar PC som jeg har blitt knyttet til denne
Old 23 april 2008, 22:45
Donor Group

http://www.computer-juice.com/forums...boot-up-16558/

Skumme gjennom denne tråden det kan svare på noen få spørsmål.
Old 12th 2009 Mar, 05:26
Banned Group

Bare kopier NTLDR fra en annen datamaskin du har eller fra venner og lim den inn i systemer root-stasjonen ved hjelp av kommandoen, hvis u vet kommandoen, men ikke bekymre deg datamaskinen automatisk instruere deg.
Old 14nde 2009 Mar, 17:36
Medlem Group

Utfør Fdisk.exe og installere windows
Old 15th 2009 Mar, 02:40
Donor Group

Ikke hvem som helst sjekke post datoer eller selv legge inn teller for den saks skyld? denne tråden er nesten et år gamle og op kun har lagt inn 1 tråden, og han har ikke vært her siden den dagen han sluttet i fjor ... komme på folk begynne merke datoer ...
Old 18 mars 2009, 01:08
Banned Group

Du kan gå gjennom denne saken http://support.microsoft.com/kb/320397
Old 18nde 2009 Mar, 07:37
Donor Group

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
"A Disk Les oppstod Trykk Ctrl + Alt + Del for å starte på nytt" - Windows ikke starte pinkytwoscoops Windows-operativsystemer 8 5 juni 2009 13:45
NTLDR mangler melding ved oppstart julez Windows-operativsystemer 3 6 mai 2008 04:30
NTLDR mangler, vil ikke starte på nytt? Jack06 Windows-operativsystemer 7 20 april 2008 11:28
NTLDR mangler! pernellwhittaker Windows-operativsystemer 3 26. sep 2007 09:42
NTLDR mangler hjelp xenovia General Hardware Chat 3 13. sep 2007 10:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.