mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

NTLDR mangler, vil ikke starte på nytt?

Reply

Thread Tools
Old 19 april 2008, 18:47
Donor Group

Hei Fyrene
Jeg nå får denne meldingen på å prøve å starte opp maskinen min, har jeg forsøkt å starte opp med Windows XP-platen, jeg har også prøvd lage en boot disk med bcupdate2 (Jeg ble fortalt det ville fikse det). Jeg går tom for ideer og desperat håper noen kan kaste litt lys over den. Dessverre vet jeg ikke hva som kan ha forårsaket det, men vil være sikker på å gjøre en virusskanning, adware skanne, defragmentere og Cleanup når jeg er i stand til å starte opp igjen.
Takk for hjelp alle kan gi meg!
Skål
jack
Old 19 april 2008, 19:05
Donor Group

did du gjøre noen maskinvareendringer opp til 3 dager før det skjedde? prøv å sitteplasser kablene, har du sikkerhetskopiert data? og hva som skjer når du bruker oppstartsdiskett, betyr det bare tilbake til ntldr mangler siden og du må endre "boot order" i systemer BIOS først velge diskett / CD Drive (også kalt "Flyttbar Media Drive" ) hvis det ikke allerede har gjort feil skje: P
Old 19 april 2008, 19:07
Donor Group

Kan vi få litt mer informasjon? Er disse ATA og SATA-disker, RAID eller ikke, gjør maskinen har en diskettstasjon / cdrom / DVD? Hvis du nevner hovedkortet kan vi huske på merkelige disk drivere det kan ha vært brukt. Var det flere partisjoner at du er klar over, kan du anslå om systemstasjonen var nær full?

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 19 april 2008, 19:11
Donor Group

Den smule om disketter er at diskettstasjonen skal være tom. Jeg vil se CDROM / DVD er tom for, og at du ikke har fått en minnepinne på noen USB eller spesielle kortminnet sporet.
Old 19 april 2008, 19:15
Donor Group

Fant dette:
http://www.tinyempire.com/notes/ntld...ee_this_screen
Old 20 april 2008, 04:45
Administrator Group

Oppstart av en XP CD og gjøre SECOND reparere alternativet, alle data vil være intakt.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 april 2008, 11:18
Donor Group

Hei Fyrene
Jeg må ha noe endret oppstartspartisjonen prioritet fordi harddrive var den første boot enhet dum meg!
Nå er jeg i stand til å komme gjennom til gjenopprettingskonsollen (David Jeg kunne ikke se en 2dre reparere alternativet?) Og starte på kommandoer

Fixboot, svarer Ja
CD \
Attrib-H NTLDR
Attrib-s NTLDR
Attrib-r NTLDR
Attrib-H NTDETECT.COM
Attrib-s NTDETEC.COM
Attrib-r NTDETECT.COM
COPY X: \ I386 \ NTLDR C: \
COPY X: \ I386 \ NTDETECT.COM C: \

fra denne linken http://www.5starsupport.com/faq/booting.htm # 7-9

alt gikk bra helt til jeg fikk attrib-H NTLDR
da den kom tilbake med systemet ikke finner Fie eller katalog angitt.
En venn foreslo FIXMBR men hjalp ikke heller.
Hvis det ikke var for det faktum at jeg har 265GB data og multimedia på datamaskinen min jeg ville gjøre en fersk installasjon, men ønsker å forlate det som en siste utvei!

Glemte å svare på spørsmål folkens, jeg ikke har en diskettstasjon installert så har deaktivert som fra BIOS

Både dvd skribent og hardrive er SATA

Hovedkortet jeg bruker er en ASUS p5E

Old 20 april 2008, 11:28
Donor Group

Jeg tror du kan hente data fra HD? ikke 100% sikker på hvordan du selv så finne noen som kan veilede deg om å gjøre det så frisk installere.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.