![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Killar Jag nu får detta meddelande om att försöka starta upp min dator, jag har försökt att starta upp med Windows XP-skivan har jag också försökt göra en boot skiva med bcupdate2 (fick jag veta att det skulle fixa det). Jag har slut på idéer och desperat hoppas någon kan sprida lite ljus över det. Tyvärr vet jag inte vad som kan ha orsakat det, men säkert kommer att göra en virusskanning, adware skanna, defragmentera och in när jag kan starta upp igen. Tack för all hjälp någon kan ge mig! Skål Jack |
|
| |||
| |||
| Gjorde du något maskinvaruförändringar upp till 3 dagar innan det hände? Försök igen sittplatser kablarna, har du säkerhetskopierat dina uppgifter? och vad som händer när du använder uppstartsdisk, är det bara gå tillbaka till NTLDR saknas sidan och du kommer att behöva ändra "boot order" i ditt system BIOS för att först välja floppy / cd-enhet (kallas ibland "Removable Media Drive" ) om inte redan har gjort misstag hända: P |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan vi få lite mer information? Är dessa ATA eller SATA-diskar, RAID eller inte, innebär att maskinen har en diskettenhet / CDROM / DVD? Om du nämna moderkortet vi kan tänka på konstiga diskdrivrutiner det hade kunnat vara med. Fanns det flera partitioner som du känner till, kan du bedöma om ditt system köra var nära full?
| |||
| |||
| Den bit om disketter är att diskettenheten borde tom. Jag skulle kolla CDROM / DVD är tom för och att du inte har ett minne i en USB-eller särskilda kortsminnet kortplatsen. |
|
| |||
| |||
| Bara hittade den här: http://www.tinyempire.com/notes/ntld...ee_this_screen |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Boot av en XP-skivan och göra andra reparationer alternativ, alla uppgifter kommer att förbli intakt.
| |||
| |||
| Hej Killar Jag måste ha något ändrat boot prioritet eftersom hårddisk var den första startenhet dumma mig! Nu blir jag kunna få hjälp av Återställningskonsolen (David Jag kan inte se en 2:a reparation alternativet?) Och börja om kommandon Fixboot, svara ja CD \ Attrib-H NTLDR Attrib-s NTLDR Attrib-r NTLDR Attrib-H NTDETECT.COM Attrib-s NTDETEC.COM Attrib-r NTDETECT.COM COPY X: \ I386 \ NTLDR C: \ COPY X: \ I386 \ NTDETECT.COM C: \ från denna länk http://www.5starsupport.com/faq/booting.htm # 7-9 allt gick bra tills jag kom till attrib-H NTLDR sedan kom tillbaka med systemet inte kan hitta FIE eller katalogen anges. En vän föreslog FIXMBR men hjälpte inte heller. Om det inte var för det faktum att jag har 265GB data och multimedia på min dator jag skulle göra en ny installation, men skulle vilja lämna det som en sista utväg! Glömde att svara på era frågor killar, jag för närvarande inte har en diskettenhet installerad så har stängt från BIOS Båda dvd-brännare och hardrive är SATA Moderkortet jag använder är en ASUS p5E |
|
| |||
| |||
| Jag tror du kan hämta data från din HD? inte 100% säker på hur men så hittar någon som kan guida dig om att göra det då färska installera. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Saknas NTLDR i Windows 2003 | pmcg03 | Windows-operativsystem | 1 | 4 juni 2009 11:50 |
| Dual Boot Nu XP wont Boot NTLDR saknas | trayde | Windows-operativsystem | 4 | 18 mars 2009 07:07 |
| NTLDR saknas budskap när Sätta på | pitoyauco | Windows-operativsystem | 5 | 14 mars 2009 17:38 |
| NTLDR saknas! | pernellwhittaker | Windows-operativsystem | 3 | 26 sep 2007 09:42 |
| NTLDR saknas-hjälp | xenovia | General Hardware Chat | 3 | 13 sep 2007 10:06 |
| Thread Tools | |
| |