![]() |
|
| |||
| |||
| hej alla, min fråga är därför när jag öppnande exe filer med notepad några konstiga oläsliga symboler förekommer .. eftersom jag vet, exe-filen består av 1 och 0 enda .. varför det inte fungerar med notepad? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Im inte programmerare så jag vet inte.
| |||
| |||
| Citat:
Berätta vad du försöker göra och kanske vi kan föreslå en korrekt tillämpning att använda. |
|
| |||
| |||
| och tele-Jag är bara nyfiken, jag läser några böcker om datorarkitektur och så vidare, och allt är en stor röra för mig .. jag har försökt att läsa böcker och söka google, men jag kan fortfarande inte förstå de exe, dll etc. filer .. : (Och vet inte var att söka efter ett svar .. i dessa böcker är skriven som en exe-filen består av en och nollor, men det finns ingen chans att visa binär data med notepad .. och andra textredigerare detta tar kål på mig .. och även då jag skrev ett enkelt "Hej Världen "program i C och försöker öppna den med textredigeraren ser jag tusentals olika oläsliga symboler .. vilket är mycket märkligt, under förutsättning att hela programmet är några rader .. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Behöver du kopiera namn på 100's of Foldrar till Notepad | pete21 | General Software Chat | 4 | 14 juli 2009 04:21 |
| Hur man öppnar en. PUB-fil i Open Office? | sagheer | Office Suites & Applications | 1 | 6 juni 2009 06:04 |
| Notepad + + File ikoner Information | Nikronius | Windows-operativsystem | 3 | 24 mars 2009 18:47 |
| Notepad + + | Mooseknuckle | General Software Chat | 1 | 1 juli 2008 16:14 |
| Anteckningar till Word gör slut linje luckor .. Hjälp snälla! | gamerman64 | Office Suites & Applications | 6 | 9 januari 2008 18:35 |
| Thread Tools | |
| |